Nahast jaki asemel on mehel seljas uus villane mantel, habemetuusti asemel heljub õhus hoopis kalli näovee aroom ning ma võiksin vanduda, et kuulsin vilinat, kui nõelteravad püksiviigid õhku lõikasid, kirjutab WHATCAR?

On see ikka Peeter? On küll, aga sootuks teistsuguses mundris. Peetri rollis on siinkohal Peugeot Expert, üks kolmest uuest kaubikust, mille vanemateks on Prantsuse PSA-kontsern ja Jaapani Toyota.

Need kaubikud on Eestis kohal. Citroëni värvides on neil nimeks Jumpy ning Toyota logo kandes Proace. Mahtuniversaalidena on mudelinimedeks vastavalt Traveller, Spacetourer ja Proace Verso.

Pakikandjate tuules on kohale jõudmas ka nende baasil ehitatud reisijateveoks ja pereautodeks pakutavad erimid. Sellised nagu keskmise pikkusega Toyota Proace Verso, mille roolis õnnestus mul viimati Poolas kilomeetreid mõõta.

Keskmise pikkusega?

Just nii – kõnealuste mahtuniversaalide aluseks kasutatavad kaubikud on ehitatud EMP2-nimelisele platvormile ja sarnaselt sõsaratega on ka Proace Verso saadaval kolmes pikkuses.

Toyota keelepruugis on neist kompaktseim harjumatult lühike 4,6 meetri pikkune Compact, mille telgede vaheks on vaid 2,9 meetrit, ent mis on sellest hoolimata saadaval ka 9-kohalisena!

Need nudisabad on loodud linnades võistlema kõigi olemasolevate „pirukakärudega“, sest lisaks trumpässana letti löödavale kandevõimele – minimaalselt 1000 kg – on neil ette näidata 11,3 meetrine pöördering ja tegus kaubaruumi maht (4,6-5,1 m3), mis suudab ulualust pakkuda kahele euroalusele.

Järgmiseks pikkuseks on keskmist mõõtu ehk 4,9 meetri pikkune Medium (kolm euroalust), mille telgede vaheks on 3,2 meetrit. Samasuguse telgede vahega on ka pikim versioon Long, kuid tänu pikemale tagaülendile on sellise „bussi“ üldpikkuseks 5,3 meetrit.

Autode kõrgus on 1,9 meetrit – mis peaks tagama stressivaba sissepääsu kõikidesse Euroopa parkimismajadesse – ja laius 1,9 meetrit (peegliteta).

Kaubikutele pakutakse kuut jõuallikat, millest kolm on 1,6- ja kolm kaheliitrist turbodiislit. 1,6-liitristel jääb maksimaalne võimsus vahemikku 95-115 hj (210-300 Nm @ 1750 p/min), kaheliitrised on aga saadaval kolmes võimsusastmes, milleks on 122, 150 ja 177 hj (340-400 Nm @ 2000 p/min).

Mahtuniversaalidele pakutav mootorite valik on pea samasugune, nende valikus puudub vaid nõrgim kaheliitrine jõuallikas.