Segmendi, kuhu Ateca kuulub, lõi teatavasti Nissan Qashqai ning see on üks kõrgema konkurentsiga segmente üldse. Lisaks Nissanile peetakse peamisteks rivaalideks veel Renault Kadjarit, Kia Sportage´i, Hyundai Tucsonit jms. Ehk kurge kirvega püüdma pole sellesse segmenti mõtet tulla ning mingigi konkurentsi pakkumiseks peab väga viisakas toode ette väidata olema.

Ateca disain on odavama otsa linnamaasturile üsnagi omane, ei mingeid ülemääraseid vidinaid ja nõkse ning seda võib pidada isegi teataval määral igavaks. Antud juhul tunneb ära mitmeid Seat Leoni elemente, mis samas tähendab üsnagi viisakat väljanägemist. Sees samuti tuntavalt Seatina määratletav nii rooliratta, kui esipaneeli, kui multimeediasüsteemi poolest. Viimase ekraani diameetriks on suisa 8 tolli. Istmed pakuvad korralikku küljetuge ning võimaldavad ka mugavat pikemat kulgemist. Võrreldes enamike konkurentidega pakub Ateca rohkemat pea ja jalgaderuumi nii ees- kui taga sõitjatele.