Ramform Titan lasti merre 2013. aastal Mitsubishi laevatehasest Nagasakis Jaapanis ja tegemist oli juba üheksanda Ramformi-tüüpi uurimislaevaga, alates 1995. aastast. Samasse klassi kuuluv Ramform Atlas lasti merre aasta hiljem, Ramform Tethys veel käesoleval aastal. Ja Tethys on isegi võimsam oma kahest teisikust. Neljas sama klassi alus, Ramform Hyperion tuleb tehasest 2017.

Ramform Titan, mis sai koheselt ka hüüdnime "koledaim laev maailmas", tegi esimese reisi Jaapanist Norra Bergeni sadamasse 2013. aastal ja rakendust leidiski ta (nagu ka kõik teised Ramform-laevad) ennekõike Norra nafta- ja maagaasitööstuse huvides, kaardistades merepõhja seismilist aktiivsust ja leides seega sobivamaid kohta nafta- ja gaasipuurtornide paigaldamiseks.

Ramform Titan-klassi laevade pikkuseks on 104,2 meetrit, laiuseks aga 70 meetrit, kiilu sügavus on 6,4 meetrit. Tegemist on kõige jõulisema ja vastupidavaima seismilise laevaga maailmas, mis on kantud küll Bahama saarte registrisse, töötab aga Norra firma Petroleum Geo-Services (PGS) jaoks, kes võtab küll vastu tellimusi kogu maailmast ja laevastik, mida nad haldavad on üsna suur, käibeks aastas ligemale miljard (961,9 miljonit) dollarit.

Ramform Titan on ise võimeline tootma 1,8 megavatti elektrienergiat, Ramform Tethys koguni 2,4 megavatti, laev võib ka enda kiiluvees pukseerida 24 väiksemat alust või mõõteaparaati, nende kergemaks paigaldamiseks on ka laeva tagumine osa üsnagi avatud. Ometi on tegemist ühe kõige stabiilsema laevaga maailmas. Tippkiiruseks 16 sõlme (30 km/h), meeskonna suuruseks 80, laeva mahub ka pallimängusaal, jõusaal, ujula, saun, kolm TV-tuba ja suur auditoorium.

Sadamasse peab alus tulema vaid kord iga 7,5 aasta järel.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena