VW Golf on paljude autotootjate jaoks eduetalon ning selle positsiooni püüavad kõigutada kõik suured autotootjad. Seni on vastasmängijatena oma tugevust näidanud Toyota Auris ning üha kasvavas tempos astub “emamudelile” kandadele Škoda Octavia.

On mõistetav, et Korea paar – Hyundai ja Kia – tulevad oma mudelitega kõige magusamast pirukast oma ampsu võtma. Viimastel aastatel on Hyundai Motor vingelt Euroopa turgudesse panustanud ning uudismudelid püüavadki Vana Maailma autoostjate silma järele olla.

2020 KUI SUURTE AMBITSIOONIDE REALISEERUMISE AASTA

Hyundai strateegia on olnud suhteliselt edukas, sest jaapanlastele astutakse juba valusalt kannale. Türgi ja Tšehhia tehastest veereb igal aastal välja pool miljonit Hyundaid, mis annab tootjale julguse öelda, et aastaks 2020 ollakse suurim Aasia tootja siinsel turul.

Hyundai on oma joont ajanud tasa ja targu, sealjuures Wolfsburgist kõvasti õppust võttes, aga samal ajal toimib kogemuspõhine õpe ka teistpidi – on üsna kindel et parasjagu Golfi kaheksandat põlvkonda ehitavad insenerid ei jaksa ära oodata, millal nad saavad uue i30ne pulkadeks lahti võtta ja vaadata, mis “seal sees” on.

Korealaste tegevust jälgivad tähelepanelikult kõik tootjad, kel C segmenti asja. Ja neid on palju. Seega ei tasu arvata nagu oleks Hyundai juba võitnud, vastupidi, konkurents on Euroopas pigem tihedamaks muutumas, vaadake kasvõi Opel Astraga viimase aasta jooksul toimunut! Kes ei võitle, see ei saa ka pirukast tükki.