OSTA ÄRA: Kolmratas 140 aasta tagant (aga võrdleme ka teiste tolle aja kondimurdjatega)
Kui tahad sellist 1879. aasta ratast osta, pead küll arvestama isegi 10 000 euroni kerkiva hinnaga. Ja eelduseks on siiski ka oksjonil võitjaks tulek.
Termin bicycle (õigemini bicyclette), mis täna tähistab meile tuttavaimat jalgrattatüüpi, tuli kasutusele Prantsusmaal 1847. ja Inglismaal 1868. aastast. Ka jalgratta esiisaks peetav nn Dandy hobune (puukerega sõiduvahend, mis liikus siiski edasi jalgadega tõugates) 1817. aastast oli kaherattaline. Šoti sepp Kirkpatrick Macmillan olevat 1839. aastal olnud esimene, kes sellisele sõiduvahendile pedaalidega ülekandesüsteemi ehitas. Ketiga ülekandesüsteem pärineb 1885. aastast.
Kuid sajandil, mil jalgrattad leiutati, katsetati ka mitmesuguste muude jalgrattatüüpidega:
Üksrattaid (unicycle) patenteeriti 19. sajandil mitmeid, kuigi laiemale kasutusele pole need jäänud, aga trikiratturid kasutavad selliseid tänaseni. Marraskil küünarnukid ja valutavad kohad on garanteeritud.
Kolmrattad (tricycle) on tegelikult leiutatud juba 17. sajandil, toona ratastoolidena. Esimene pedaalidega liikuv variant patenteeriti aga Prantsusmaal 1789. Inglane James Starley hakkas kolmrattalisi jalgrattaid valmistama 1876. aastast alates.
Nelirataste (quadracycle'ite) arendamine läks hoogu juba 1853, kuid hiljemalt autode kasutuselevõtt sajandi lõpus suretas nelirattad jalgrataste seas välja.
19. sajandi 60.- ja 70. aastatel oli tegemist tõelise rattabuumiga, mil toodeti kokku ligemale 20 erinevat tüüpi jalgrattaid. Kolmrataste- ja neliratastegaga oli ka mänguruumi kõige enam - rattad ees ja taga, külgedel, suured rattad, väikesed rattad, jne.