Uuring: mis värvi peaks auto olema, et seda saaks kasutatuna edukalt edasi müüa
Kuidas valida neljarattalist nii, et selle väärtus ajas röögatult ei langeks? Selgub, et auto värvil on selles mängus oluline roll. iSeeCars põhjalik analüüs selgitas välja need värvid, mis on hinna hoidmise seisukohalt kasulikumad, kirjutab Accelerista.
See ei ole teil siin mingi “meil oli palju raha, andsime teadlastele ja nad uurisid horoskoobimärgi ja auto värvi omavahelisi seoseid”, vaid tõsine metoodiline lähenemine asjadele meie kõige õrnema organi – rahakoti – seisukohast.
Analüüsis osales üle 1,6 miljoni kuni kolme aasta vanuse kasutatud auto. Kõik sõidukid müüdi ajavahemikus 1. juuli 2015 kuni 30. juuni 2016.
Auto odavnemise hindamiseks võrreldi iga värvi, keretüübi ja turusegmendi lõikes keskmisi müügihindu soovituslike jaehindadega. Analüüsist jäeti välja värvid, mida müüdi vähem kui 1000 ning keretüübid ja turusegmendid, mida müüdi vähem kui 30 eksemplari.
KOLLANE JA ORANŽ TEEVAD TUJU HEAKS!
Värv on ootamatult oluline osas, mis puudutab sõiduki edasimüügiväärtust.
Kui keskmine auto kaotab esimese kolme aastaga 29,8 protsenti oma väärtusest, kaotavad oranžid ja kollased autod oma väärtusest kõikidest värvidest kõige vähem – vastavalt 27,4 ja 26,2 protsenti vähem kui keskmine auto.
Need värvid olid kõikide keretüüpide ja turusegmentide lõikes kõige vähem väärtust kaotavate autode edetabeli tipus.
Kollase ja oranži saladus on suur nõudlus ja vähene pakkumine. Nimelt ei ole ebatavalised värvid nagu oranž, kollane ja roheline nii vabalt saadaval – moodustades kõikidest autodest vaid 1,5 protsenti – ometi on need piisavalt populaarsed. Seega on tikutulega tagaotsimine see põhjus, mis teeb tuju heaks haruldast värvi neljarattalise müüjal ja ostjal!