Volvo S90: nooblilt peene joonega, peaaegu isesõitev sedaan
Viis aastat tagasi alustas Volvo puhtalt lehelt, asudes arendama uudset modulaarplatvormi. Eesmärgid seati soliidsed: aastaks 2020 nulltolerants raskete liiklusõnnetuste osas, aastaks 2025 maailma juhtivaks elektriautode tootjaks. 2014. aastal valmis esimene uue generatsiooni Volvo – suur luksusmaastur XC90. Tänavu tuvustas Volvo 90-seeria noobelsedaani ja -mahtuniversaali. Uus ajastu on jõudnud, aeg paradigma muutuseks on käes.
- Tundega tembitud segu moodsast ühenduvusest ja traditsioonidest
- Tänapäevane esindusauto, sobib ka pere esimeseks autoks
- Tõeliselt vinge turva-ja mugavusvarustus juba baastasemel
- Odavaima, D3 2.0L 150 hj Kinetic MT6 hind alates 38 800 eurost
S90, Volvo uue 90-seeria sedaan on auto, mille puhul saab öelda, et mõtteviis on muutumas: neid tootjaid, kes suudavad pakkuda mõistliku hinnaga tipptehnoloogilisi lahendusi, mis on integreeritud traditsiooniliste, luksusautodele omistatavate väärtustega, ei ole üleliia mitu. Volvo on näiliselt mängleva kergusega selle trikiga hakkama saanud.
AJALUGU Kui faktides tuhnida, siis ei ole see Volvo ajaloos esimene kord number üheksaga algava sedaani ja mahtuniversaaliga välja tulla. 1990. aastal esitleti esmakordselt S/V 900 perekonda ehk mõne mööndusega tänase 90 seeria eelkäijaid. Nii nagu täna asendab 90 tootmises 70-seeria, tuli tookord üheksasada seitsmesaja asemele.
Nii, et – võta või jäta – Volvol on ilmselt täielik õigus öelda, et ajaloos esimest korda on sündinud S/V 90 seeria. Päris kindel on seegi, et nii nooblilt pehme joonega sõiduvahendit pole Volvo majast kah aastakümneid tulnud.
VÄLIMUS Volvole on mõnigi kord ette heidetud, et töö vormistamisele ja kaunistamisele ei pööra nad just üleliia tähelepanu. Nagu hea perenaine – kartul ja hakklihakaste on maitsvad üleliigse garneeringutagi ning porgandipiruka kastab vahukoore sisse vaid peast veidi imelik. Söök on söömiseks, auto on sõitmiseks. Ja võib seega olla ka kandiline!
S90 ja V90 oma tõeliselt moodsa väljanägemisega veenavad, et ajad on muutunud. Kui tahad võistelda M-B, BMW, Lexuse, Jaguari… kasvõi Cadillaciga, siis tee nad tümaks; ja löö algatuseks välimusega. Ja siinkohal ei räägi me ainult “Thori haamrist”, eriskummalisest tuledekujust, mis on vaieldamatult Volvo uue generatsiooni sõiduautode DNA üks väljapaistvamaid detaile.