Cadillac Escala – sõida ise või leba tagaistmel, noobel auto niikuinii
Cadillac esitleb Pebble Beachi autode iluduskonkursi tänavust võistlejat, ideeautot Escala. Tulevikus võib Escala realiseeruda lukssedaani CT6 sõsarmudelina. Tootja soov on luua noobelauto, mis sobiks nii sõiduahnele juhile kui inimesele, kes tahaks, et teda sõidutatakse. Seda, kas Escala ka päriselus realiseerub, täna keegi ei ütle.
Escala — hispaania keeles “skaala” või “mõõtkava”— on veelgi elitaarsem, väljendusrikkam ja suurem noobelsedaan kui seda on tänavu esmaesitletud lipulaev, Cadillac CT6, ehkki põhineb samal, Omega veermikuarhitektuuril. Escala on ühtlasi kolmas ideeauto, millega Cadillac läheb võistlema mainekale Pebble Beach konkursile. Enne Escalat on seal osalenud Cadillac Ciel kabriolett (2011. aastal) ning Elmiraj kupee (2013. aastal).
Kui Ciel näeb välja jõuline ja nurgeline nagu üks harjumuspärane Cadillac, siis just 2013. aasta Elmiraj’st tuleb otsida algset inspiratsiooni äsja avalikustatud ideeautole: pehmed, puhtad jooned, kitsad valgusdioodiribad, õhuline ja kerge üldilme – Escala puhul on astutud veel üks samm uudse disainikeele suunas edasi.
VIHJE TULEVASELE DISAINILE
Escala võib tõepoolest olla Cadillaci uue kujustuse teenäitaja – kitsad, horisontaalsed, valgusdioodidel töötavad esituled, üsna elegantne kolmemõõtmeline radiaatorivõre, 22-tollised kergveljed, klaasist panoraamkatus, vedelkristallekraanid ja õhulised diginäidikud salongis, ergonoomiliselt disainitud kerged istmed – see sarnaneb sellele, mida näitavad noobelautode klassis ka konkurendid.
Puhtad pehmed jooned ristumas teravate esiletõstetega, nahk kombineeritud kangaga, puitu ja metalli asendamas uudsed kihtplastid- me oleme seda juba näinud Volvos, BMW-s, M-B-s…
Õhulised diginäidikud asendamas seniseid nõelu ja kellasid, virtuaalne maailm ümbritsemas salongis olijaid – me oleme seda juba näinud Porsches, Opeli ideeautodes … ennäe, isegi Renault’s!
JÕUALLIKAKS UUS V8
Escala jõuallikaks on 4.2- liitrine, kahe turboga V8, mil võimsust esialgsetel andmetel 500 hobujõudu. Praegu veel prototüübi versioonis mootor leiab tulevikus kasutust ka CT6 mudelil.
Uudset jõuallikat iseloomustab võimalus, töötada ökorežiimis ka nelja “potiga”. Nii saavutatakse kütusesääst ning heitmenäit (vähemalt paberil) on väiksem.
Escala on nn. driver’s car.