Süsteemil on e-Bio Fuel Celli kütuseelement ja TOKE-elektrigeneraator, mis toodab suure tõhususega elektrit, kasutades ära hapniku reageerimist erinevate kütustega, sh etanooli ja maagaasiga, kirjutab WHATCAR?

Prototüüpsõiduk e-Bio Fuel-Cell on TOKE-toiteallikaga täiselektriline väike tarbesõiduk. Selle 24 kWh aku töötab ainult etanoolil ja auto sõiduulatus on üle 600 km. Nissanil on kavas teha Brasiilias avalikel teedel prototüübiga lisakatsetusi.

Nissani president ja tegevdirektor Carlos Ghosn ütles: „e-Bio Fuel-Cell on keskkonnasäästlik transpordivahend, mis loob võimalusi piirkondlikuks energiatootmiseks ja toetab samal ajal olemasolevat taristut.

Tulevikus kujundatakse e-Bio Fuel-Cell ümber veelgi kasutajasõbralikumaks. Etanooli ja vee segu on lihtsam ning ohutum käidelda kui enamikku kütuseid. Kuna selle sõiduki jaoks ei ole vaja rajada uut taristut, soodustab see suure tõenäosusega turu kasvu.”

Sõiduki ajam on keskkonnasäästlik, väga tõhus ja kergesti valmistatav ning töötab kas ainult puhtal etanoolil või etanooli ja vee segul. Selle süsinikuneutraalne heide ei saasta atmosfääri, vaid muutub looduse süsinikuringe osaks.

Kütusena kasutatavat bioetanooli toodetakse peamiselt suhkruroost ja maisist. Sedalaadi kütus on kergesti kättesaadav Põhja- ja Lõuna-Ameerika riikides, kus on olemas hästi välja arendatud taristu.

Kuna etanool on kergesti kättesaadav ning etanooli ja vee segu pole kergsüttiv, ei sõltu see süsteem eriti suurel määral olemasolevast laadimistaristust ega ole sellega kuidagi piiratud, mistõttu on seda lihtne turul juurutada.

Tulevikus ei ole ehk autoomanikel kütusevarude täiendamiseks vaja teha enamat kui lühipeatus mõnes väikekaupluses.