Gogoro, elektrirollerite “Tesla” vallutab Berliini uudse jagamisteenusega
Gogoro on Hiina Vabariigis (Taiwanis) 2011. aastal asutatud ettevõte, mis valmistab linnaliiklusse sobivaid kaherattalisi elektrisõidukeid ning nende akusid. Akude ehitamise osas tehakse tihedat koostööd Panasonicuga. Berliini projekti on kaasatud elektroonikahiid Bosch, millega koos arendatakse Coup-rendivõrgustikku ning tulevikus laadimiseks vajalikku infrat.
GOGORO KOOS UUDSE LAADIMISVÕRGUSTIKUGA
Esimest Gogoro Smartcooter elektrirollerit esitles ettevõte 2015. aasta CES elektroonikamessil Ameerika Ühendriikides. Juba esitlusel pälvis kerge alumiinimukerega, kahe akuga kuni 100 kilomeetrit sõiduraadiust lubav kaherattaline palju tähelepanu ning sündis idee, võtta e-rollerid suurlinnades ühiskasutusse. Ettevõtte uudne lähenemine on Gogorole toonud kiiresti ka rollerite “Tesla” hellitusnime.
Gogoro rollereid võib linnapildis kohata nii Singapuris kui Taipeis ning entusiastlikud fännid ostavad vaid 3000 eurot maksvaid futuristlikke rattaid julgelt ka erakasutusse. Taipeis on ettevõte hoogsalt katsetamas uudset ühiskasutatava laadimisvõrgustiku ideed, mis võimaldaks elektrirolleri akud vajadusel mõne minutiga täis laadida.
GoCharger on laadimislahendus, mille võib endale hankida ja paigaldada iga kohvikupidaja või eramaja omanik. GoCharger registreeritakse ühiskasutuses olevasse laadimisvõrgustikku ning avatakse kõigile kasutamiseks. E-rolleriga sõitjal piisab lihtsast mobiiliäpist, et omandada tosinaks tunniks juurdepääs laadimisvõrgustikule ning ratta akud sobivas kohas kiiresti täis laadida.
BERLIIN ON MEIE!
Euroopa linnades on rattarent ning erinevad ühiskasutuses olevad rattalaenutused levinud. Aga mitte kõik inimesed pole valmis – tihtipeale võõras linnas – oma asju ajama kondiauruga ning autode linnasüdamest välja saamine ei ole sajaprotsendiliselt õnnestunud tegelikult kusagil, isegi mitte Kopenhaagenis ja Amsterdamis.