Kokku 16-kilomeetrine liin ühendab General Osório ja Jardim Oceânico lõppjaamu, ning kulgeb peaaegu eranditult maa all, välja arvatud lühike lõik läänepoolses otsas, kus rong peab ületama silda, vahendab Railway Gazette.

Ehitustööd algasid 2010. aastal, kasutades Herrenknechti 11,5 meetrise läbimõõduga ja 120 meetrit pikka tunnelipuurimismasinat, maksma läks ehitus 9,7 miljardit reaali (2,66 miljardit eurot), millest enamiku kandis föderaalvalitsus.

Metrooliini läbilaskvus päevas on 300 000 inimest ja otsast otsani sõit kestab vaid 15 minutit. Liinil on kuus jaama ja sellelt on võimalik Ipanemas General Osório jaamas ümber istuda ka liinile 1. Edaspidi on kavas aga ka uus põhjasuunaline laiendus rajada.

Liinil sõidavad MetrôRio viisteist kuuevagunilist metroorongi, mida tootis CRRC Changchun. Hiina rongide tippkiirus on 100 km/h ja mahutavus 2240 reisijat korraga. Ventilatsioonisüsteem tagab vagunites 20-23-kraadise temperatuuri isegi siis kui väljas on ligi 50 kraadi.

Rio de Janeiro sai omale metroo aastal 1979, ning praegu 58 kilomeetrit metrooliine ühendavad 41 jaama. Liin nr 1 (oranž, 16 km, kõrvalharuga 1A) ühendab Tijuca Uruguai lõppjaama Ipanema/General Osório jaamaga, liin nr 2 (roheline, Botafogo-Pavuna, 30,2 km) alustas küll kergraudteena ja on enamikus maa peal, liin nr 3 (Niterói-Guaxindiba) on siiani rajamata, liin 4 hakkab kandma aga äratuntavat kollast värvikoodi.

Vaatame ka rongi sisse:

Linnal on ligi 6,5 miljonit elanikku, äärelinnadega 12 miljonit.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena