Nissan on ProPILOT tehnoloogiat viimsel paaril aastal oluliselt täiustanud. Tegu on pildituvastusel põhineva süsteemiga, mis suudab liikluses aru saada “mis on pildil”, nähtut tõlgendada ja langetada otsuseid, mis tagavad turvalise ja viperusteta sõidu. Tootja väidab, et ProPILOT suudab sõita nagu korralik autojuht – sama täpselt ja loomulikult.

Autojuhi hooleks jääb abipiloodi roolilt sisse või välja lülitamine, ka on võimalik eraldi ekraanilt jälgida, mida ProPILOT parasjagu näeb ja kuidas toimetab.

Kui süsteem on sisse lülitatud, võtab see üle gaasi- ja piduripedaali ning rooli juhtimise, tehes seda monokaamerast saadava pildiinfo ja pildituvastuse abil. ProPILOT kaamera “näeb” kolmemõõtmelises pildis nii eelsõitvaid autosid kui rajatähistust ja liiklusmärke ning Nissani väitel näeb ta seda vähemalt sama kiiresti kui näeks puhanud autojuht, aga tegelikkuses isegi varem.

Aktiveeritud ProPILOT jälgib pidevalt distantsi eesoleva sõidukiga ja hoiab sõidukiirust vastavalt juhi soovile, vahemikus 30-100 km/h. Autonoomne sõidutehnoloogia hoiab Serena maanteel raja keskel, lugedes rajamärgistust ning keerates rooli kurvi suunas.

Kui vaja, suudab ProPILOT auto automaatse pidurdamisega täielikult peatada. Peatumise järel jääb auto paigale, isegi, kui juhi jalg ei ole piduripedaalil. Kui eesolev sõiduk alustab liikumist, tuleb autojuhil ProPILOT uuesti aktiveerida ning sõit võib jätkuda.