Niro on Kia mudelivaliku uustulnuk, põhinemata ühelgi seninähtud sõidukil. Tõsi, Niro jagab platvormi Hyundai uue Ioniquga, mida samuti just äsja ajakirjanikele päriselus ja pärisoludes esitleti. Aga Ioniq, millest me peagi näeme müügil nii elektrilist kui hübriidvarianti, on luukpära, Niro moodne krossover. Moodne selles mõttes, et näeb välja nagu täitsa tavaline auto, rõhutamata eriliselt hübriidajami seotust ulmevaldkonnaga.

Moonika Kitt käis Niroga Barcelonas esimest proovisõitu tegemas ja muljetab otse: “Käisin sõitmas, ja tuleb tunnistada et mulle Niro täitsa meeldis. Esiteks, mulle meeldib välimus – hübriidauto ei pea alati olema väike ja ülepaisutatult elektrikas või siis „kalli otsa“ sedaan. Võib olla ka nagu Niro – seest mõnusalt ruumikas, kus tagaistmele mahub ka pikem inimene ning silmale kena vaadata.

Niro on sõiduomadustelt täitsa asjalik. Auto püsib kenasti teel, igasugused tehnilised vidinad töötavad laitmatult, olemas on reahoidja ja pimenurgaandurid, mis juhti abistavad. Mis mind ehk veidi häiris, oli pedaalide tuimus – pidurit pidi korralikult tallama ning gaasipedaal tundus pehme, aga kolleegid minu tundeid selles osas ei jaganud.

Üllatas mõistlik kütusekulu. Esimesel päeval sõitsime linnas vähem, maanteel rohkem ning saime kombineeritud tulemuseks 6,6 liitrit sajale. Teisel päeval oli linna- ja maanteesõit enam-vähem võrdne ning tulemus kohe väiksem, 5,7-liitrit sajale. Maanteel sai sõidetud 130 km/h, nii, et Eestis reaalselt on need numbrid ilmselt väiksemad.”
Loe edasi siit