nüvi nimetus on paljudele mällu sööbinud ning muutunud vaat et autonavide sünonüümiks – täpselt samamoodi nagu iga mähe on Pampers või iga tahvelarvuti iPad (sest Galaxy iPad on üks väga populaarne toode), kirjutab Digitest.ee.

Igatahes, uus tooteseeria ei tähendanud koheselt põhjalikku uuendust kasutajaliideses või funktsionaalsuses. Uus Drive-seeria pigem lihtsustab uute seadmete vahel orienteerumist ning pakub kasutajale paremat ülevaadet võimalikest funktsioonidest.

See omakorda toob meid Drive seeria juurde: Garmin pakub lausa nelja erineva funktsionaalsusega GPS seadet autosse, millest:

* Drive on baasmudel;

* DriveSmart koos integreeritud Bluetooth ühendusega;

* DriveLuxe on sisuliselt DriveSmart – lihtsalt koos HD Digital Traffic liiklusinfo (see funktsionaalsus ei tööta Eesti Vabariigi territooriumil), parema tuuleklaasikinnituse ja õhema korpusega;

* DriveAssist on DriveSmart koos sõidukaamera ja sellega kaasneva lisafunktsionaalsusega. See siin meenutab kõige rohkem varasemalt testitud nüviCam GPS seadet.

Enne põhjalikuma ülevaate juurde siirdumist soovitan pilgu peale visata artiklile “GPS või nutiseade, kumba autos kasutada?“ – seal lahkame natuke põhjalikumalt ka tänasel päeval olulist teemat kas kasutada nutitelefoni või eraldiseisvat autonavi pikematel reisidel.

Drive'id

Garmin Drive'i seeria GPS seadmete mudelitest ei ole mõistlik eraldi ülevaateid teha – seda just sel lihtsal põhjusel, et kaardiplatvorm ning baasfunktsionaalsus on neil sama.

Ekraanimõõt, lisafunktsioonid jms varieeruvad küll mudeliti, kuid selge ülevaate saamine ei ole keeruline. Ülevaatlik tabel on Digitesti lehel.

Kogu see tabel lihtsustatult kokku võttes – Garmin Drive on samade kaartide ning hoiatusfunktsioonidega nagu teised sama seeria mudelid. DriveSmarti ja DriveLuxe'i mudelile on lisatud Bluetooth ühendus ning viimasele veel omakorda ülimugav magneetiline kinnitus ja saledam metallkorpus. DriveAssist on samas sõidukaameraga DriveSmart mudel.

Kõiki mudeleid on saadaval kolmes erinevas ekraanimõõdus vahemikus 4–7″ ning LM (eluaegne tasuta kaardiuuendus) või LMT (kaardiuuendus + liiklusinfo vastuvõtja) versioonina.

Üldjuhul on kõik mudelid varustatud 45 Euroopa riigi kaardiga, Ida-Euroopa soodsamal versioonil on lihtsalt eelpaigaldatud kaartide arv piiratud 22 Kesk-Euroopa ja Ida-Euroopa riigiga.

Seadmete disain – ajatu lähenemine autonavidele

Drive-seeria naviseadmetest esimesed kaks ehk Drive ja DriveSmart on vaat et pea identsed.

Esiküljel on ekraan kaetud läikiva klaasiga, ulatudes pea äärest ääreni. Tagaküljel on suur kõlar, tuuleklaasikinnituse pesa, mälukaardipesa, miniUSB pesa ja toitelüliti.

Väliselt ainsaks erinevuseks DriveSmart seadmele on esiküljel olev mikrofoni avaus. Viimane on samamoodi ka DriveAssist esiküljel.

Laias laastus ongi esimesed kolm mudelit eestpoolt vaates pea identsed. DriveAssist mudeli unikaalne omadus tulebki tagumisel küljel välja – tuuleklaasi kinnituse pesa on teise kujuga ning keskele maandatud ka sõidukaamera.

DriveLuxe, mis oma funktsionaalsuselt sama kui DriveSmart, on hoopis teistsuguse disainiga. Plastkorpus on asendatud metallkorpusega, seda tehtud natuke saledamaks ning mis kõige olulisem – tuuleklaasikinnitus on asendatud mugava magnethoidjaga.

Teisisõnu – kui teisi Drive-seeria autonavisid tuleb klambrist lahti päästa, mis võrdlemisi tülikas, siis DriveLuxe tuleb mugavalt dokist lahti.

Esimeste puhul kinnitub USB kaabel otse naviseadme taha, DriveLuxe puhul ühendatakse laadija dokki ning sealt juba vool seadmesse edasi.

Tehniliselt on seadmetel veel üks suur erinevus – ekraani diagonaal ja lahutusvõime. Pannes kõrvuti kaks sama ekraanimõõdu, kuid erineva lahutusvõimega seadet, on vahe silmnähtav. 800 x 480 pikslit on ikka väga selge, detailne ja parema kontrastiga.

Esmalt võib mõelda küll, et egas autonavi puhul vahet pole mis lahutusvõimega – tegu naviseadmega mitte nutitelefoni või tahvliga. Tegelikult omab see ikkagi tähtsust – mida kergemini ja kiiremini sa tihedas liikluses vajaliku info omandada saad, seda vähem on su pilk teelt pööratud.

Drive-seeria ühisosa – kaardid ja navigeerimine

Garmini naviseadmete kaardid ja kasutusloogika ei ole viimaste aastate jooksul oluliselt muutunud – samane kaardiplatvorm City Navigator NT, mida Garmin nüviCam naviseadme ülevaates tutvustasin, on ka Drive-seerias kasutusel.

Veider Garmini navigeerimisrakenduse ja kaardiplatvormi juures – paljud aspektid, mida nüviCami juures südamest põlgasin, on uue seadme / tarkvaraversiooni juures ära parandatud. Samas on ka omajagu neid häirivaid külgi jätkuvalt seadmetega kaasas.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena