Forte New Yorgis: eestlase loodud idufirma alustas heitlust üleilmse start-up konkursi finaalis
Šoti viskitootja Chivas korraldab teist aastat võistlust nimega The Venture, mille raames otsitakse laiast maailmast idufirmasid, millel on lisaks kasumi tootmisele soov kuidagi ühiskonda muuta. Kolme vooruga lõppvõistlus algas täna New Yorgis ning esimeses voorus presenteeris 27 finalisti seas žüriile oma ideed ka Tarmo Pihl, kelle loodud on ennekõike eakamatele mõeldud suhtluskeskkond Sentab.
Chivas The Venture finaal koosneb kolmest etapist. Esmalt esitavad kõik finalistid oma ideed väiksemale žüriile presentatsiooni ehk pitchingu vormis ning vastavad küsimustele. Seejärel valitakse kahekümne seitsmest finalistist kümme järgmisesse vooru. Kolmandasse etappi ehk nii-öelda finaalide finaali pääseb aga viis ettevõtet.
Et 27 finalisti valiti välja kokku enam kui 2600 kandidaadi seast üle maailma, oli Sentabi looja ja tegevjuht Tarmo Pihl enne esimese pitchingu algust nõus, et juba finaali valimine võib olla üldvõidust vaat et suuremgi saavutus.
"Kahtlemata on juba see minu jaoks suur saavutus, aga meie ambitsioon on suurem - tahaks ikkagi viimase viie saada," sõnas ta. "Aga peab teadvustama, et siin on 26 kõva konkurenti ja natuke õnne ning natuke seda momenti on ka, et kuidas ma suudan žürii ära veenda."
Nagu mainitud, on Sentab sotsiaalvõrgustik, mis on mõeldud ennekõike vanematele inimestele. "Vananev ühiskond on realiteet," tõi Pihl enne avavooru algust oma argumendid välja. "Teiseks, suur hulk vanemaid inimesi pole tehnoloogiaga sina peal. Mida meie teeme, on see, et me loome madala barjääri selleks, et need inimesed online`i tuua. Praktiliselt kõigil meil on peres mõni vanem inimene, kes pole online`is ja kes võiks sinna tulla."
Sentabi veebiversiooni on võimalik kasutada igas brauseris. Et aga vanemate inimeste seas on palju neid, kel endal nutiseadet ei ole, on sellisteks puhkudeks välja mõeldud Sentabi boks. Selle saab ühendada tavalise televiisoriga nagu digiboksigi ning kasutada suhelda siis läbi oma koduse televiisori.
Pisut alla viie minuti kestnud esitluse otsa jätkus žüriil Pihlile kokku üle kümne minuti küsimusi.
Kuidas iganes ka Sentabil konkursil ei läheks, on toote ametlik lansseerimine plaanitud augusti lõppu.
Ajakirjaniku reisikulud New Yorki kandis Pernod Ricard Estonia.