Uus Volkswagen Tiguan – asfalt on nõrkadele, andke kurve ja kruusateid!
Esimene Tiguan veeres Volkswageni tootmisliinilt 2007. aastal. Seda, VW Golfi platvormil põhinevat kõrgendatud sõidukit on nimetatud ka üheks pioneeriks kompaktsete krossoverite klassis. Aastaks 2011, mil müügile jõudis Tiguani uusversioon, oli kogu maailmas müüdud rohkem kui 700 000 Tiguani.
- Esimene VW uuele modulaarplatvormile ehitatud kompaktmaastur
- Hea maastikuvõimekusega, ruumikas auto viiele (neljale)
- Hind alates 21 404 eurost
- Tarneaeg tellitud autol kuni 4 kuud, laoautod saabuvad lähiajal
2015. aasta septembris esitles VW uuel, MQB põikimootoriga modulaarplatvormil põhinevat Tiguani, mida eelkäijatega seob vaid nimi – auto on n-ö nullist tulevikku vaatavalt üles ehitatud. Hübriidajamiga GTE tootmist on VW juba kinnitanud, aga uus platvorm võimaldaks ka täiselektrilise kompaktmaasturi loomist. Mis veel parem – MQB laseb autosse juurde istutada ka lisapingirea ja teha 4(mööndustega 5) -kohalisest autost seitset inimest mahutava.
MÕISTED SELGEKS Mind on häirinud eesti keelde pesa teinud lühendid SUV, SAV, CUV jt., mis kõik iseloomustavad maasturilaadseid tooteid. Keeleuuendajad pakuvad emakeelse vastena “krossover”, “pargimaastur”, ma ise algatasin “kõigesõitja” kasutuselevõtu, mille kolleeg Olev Toom täpsustas “kõikjalsõitjaks”.
Tiguan on paberite järgi CUV ehk kompaktklassi krossover ning just kokkupakitus lubaks auto liigitada pargimaasturiks. Parki autoga muidugi ei läheks, vähestele allesjäänud kruusateedele ja käänulistele metsateedele aga küll. “Kõikjalsõitja” on Tiguani jaoks veidi liig, sest asfalt ja linn ei ole tema esimene valik. Samas, eks ta ära sõidab… kõikjalsõitev pargimaastur siis?
Loe edasi siit