Auto välimus on igatahes pilkupüüdev. Kui Fiat mõne aja eest üritas Volkswagen Golfi kopeerida, siis Tipo näeb eht-itaallaslikult hea välja, kirjutab WHATCAR?

Võib-olla võiks proportsioonide üle veidi nuriseda, kuid esiveoliste sedaanide iludusvõistlusel on ta kõva konkurent. Mingeid sportjalatsi-stiilis liialdusi autokerelt ei leia, seetõttu ei lähe see ka niipea moest välja.

Kuid eks ole kompaktklassis sõitjateruumi praktilisus auto väljanägemisest tähtsam. Ja siin märkame rõõmuga, et ruumi on nii esimeses kui ka teises reas. Eriti just teises, kus täiskasvanud inimesedki ei pea istudes oma põlvi esiistme seljatukke suruma.

264-sentimeetrine telgede vahe on hästi ära kasutatud. Pearuumi on tagareas küll vähe, kuid piisavalt. (Praktiline vihje: teatavasti oli meestel vanasti kombeks ruumi sisenedes peakate peast võtta).

Kogu kabiinikujundust iseloomustavad pehmed, voolavad jooned ning miski ei häiri silma. Sõrme võib-olla küll - mõned plastpaneelid võiks ehk olla nooblima viimistlusega. Kuid sellest räägime uuesti allpool, kui hinnakirja uurima hakkame. Koostekvaliteet oli proovisõiduautol igatahes hea - ei mingeid naginaid-kolinaid.

Juhtimisseadmetega harjumine käis iseenesestmõistetavalt, välja arvatud üks koht. Fiati esindaja etteütlemiseta poleks ma vist niipea avastanud rooli kodarate tagaküljel (või, noh, auto sõidusuunas esiküljel) asuvaid audiosüsteemi juhtnuppe. Suurepärane asukoht, muide, ja nende kasutamisega harjub imekähku.

Pakiruum on pereautole sobilikult suur - 520 liitrit -, ja tagaistmete seljatoed käivad alla. Sedaankere paneb veetavate objektide suurusele muidugi omad piirid. Kui see teile ei meeldi, oodake pisut - õige pea jõuavad müügile ka luukpära ja universaal.

Pakiruumi juures häiris mind see, et puudub käepide või aas, millest luuki sulgeda. Vihmase ilmaga... päh! Plusspoolelt olgu see-eest märgitud korgita tankimisava.

Tipole pakub Fiat nelja jõuallikat. Ottomootoritest on valikus vabalthingavad 1,4-liitrine (95 hj) ja 1,6-liitrine (110 hj), diislitest aga 1,3-liitrine (95 hj) ning 1,6-liitrine (120 hj).

Väiksem diisel saab viiekäigulise, suurem (ja väiksem bensiinimootor) aga kuuekäigulise käsikäigukasti. Suuremat, 1,6-liitrist ottomootorit pakutakse ainult 6-käigulise automaatkäigukastiga, mida omakorda ei saa ühegi teise jõuallikaga.

Loe täisteksti ja vaata pildigaleriid saidil WHATCAR?