Niisiis on tegemist eksperimentaalse lennukidisainiga, kus 14 elektrimootorit on ühendatud sama paljude pisikeste propelleritega. NASA testibki oma lennukikontseptsiooni X-57 ehk "Maxwell", et tõestada: elektrilennuk võib olla vaiksem, efektiivsem ja mõistagi keskkonnasõbralikum.

Kas selliste ideedega ka sama raskeid asju vedada jaksab kui tavaliste lennukitega seni, vajab küll tõsisemat tõestust.

Tänu Solar Impulse 2 lennuki ümbermaailmalennule on päikese- ehk elektrilennukid hetkel ka suure tähelepanu all. Kuid tegemist on juba pikaajaliste püüdlustega leida tõhusat, hääletumat ja vähem kulukat võimalust õhus edasi lennata, kui praegu reaktiivkütust vajavate hiigellennukitega.

X-57 lennuk kasutab lendamiseks vaid laaditud akude jõul töötavaid propellermootoreid, mis peaks võimaldama viis korda väiksema energiakuluga saavutada õhus kiirust 78 m/s ehk 281 km/h. Ja kuigi lennuki pisikesed propellerid käivadki kogu aeg ringi, peaks nad tegema siiski tohutult vähem müra kui praegused suurte propellerite või lausa reaktiivmootorite jõul edasi liikuvad lennukid.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena