Autotootja tunnistab: reaalsel kütusekulul ei ole laboritulemustega palju ühist
Ühtekokku läbisid uudse testitsükli kolmkümmend Euroopas müüdavat Peugeot, Citroëni ja DS mudelit. Kütusekulu erinevus laboritesti ja tavaolude vahel on mudelist sõltuvalt 1.2 liitrist 2.7 liitrini 100km kohta.
Mõõtmise viisid läbi kaks sõltumatut valitsusvälist organisatsiooni : Transport & Environment ja France Nature Environment ning tulemusi auditeeris Bureau Veritas. Testimiseks kasutati mobiilset mõõtmissüsteemi, mis on välja töötatud Euroopa Liidu reaalse kütusekulu (Real Driving Emissions) projekti raames ning mille usaldusväärsust on kinnitanud insenerid ja teadlased. Seadeldis kinnitatakse auto külge ning sellega teostatakse reaalajas mõõtmisi.
Autod, mille kütusekulu mõõdeti, kasutasid liiklemiseks avalikke teid ning tavapärast liiklusvoogu. Reaalse tulemuse nimel imiteeriti tavasõitu – autodesse paigutati pagas, kaasreisijad ning sõideti sisselülitatud kliimaseadmega. Testitsükli käigus läbis sõiduk 95 km kombineeritud teid: 25 km linnas, 39 km maal ja 39 km kiirteel.
PSA TESTI TULEMUSED TULEMUSED MUDELITE KAUPA
Tulemused on välja toodud markide kaupa. Esimene number reaalne kütusekulu uute mõõtmistulemuste alusel, sulgudes laboritingimustes saadud kütusekulu. Artikli alt leiad audiitorfirma väljastatud ingliskeelsed koondtabelid. PSA sõnul vastavad testimise käigus saadud mõõtmistulemused klientidelt saadud tagasisidele.
Loe edasi siit