Olgu, täpsem hüüdnimi on küll "viimse kohtupäeva lennuk" (самолет "судного дня"), kuigi selle hüüdnime ajalugu on pikem, 1970. aastatel kasutati seda tiitlit nähtavasti juba Iljušini lennuki Il-80 kohta. Olles ümberehitatud variant lennukist Il-86, oli toonane lennuk mõeldud kasutamiseks riigi kõrgeima juhtkonna (sh peasekretäri, hiljem presidendi) lendava juhtimiskeskusena tuumasõja puhul. Nähtavasti sarnaseid eesmärke pandi hiljem lennukile Il-96.

Tegelikult töötati lennukimudel Il-96 välja Iljušini laboris juba 1980. aastatel. Il-96-300 oli edasiarendus Il-86-st, Il-96-400 on omakorda edasiarendus sellest. Kuid lennuki, mille kavandas Iljušini büroo ja mida ehitab Voronežis paiknev lennukitehas, peamine kavandatud ülesanne oli hoopis reisijaid vedada.

Il-96-300-lennukeid ehitati 1992. aastast reisiliikluse tarbeks, kokku 22 lennukit, millest üks, Il-96-300PU muudeti küll presidendi ametilennukiks. Il-96-400 on välja töötatud 2000. aastast juba oluliselt suurema lennukina, millest üks, prototüüp Il-96-400T on valmis ja ladustatud Voroneži angaaris, kahele lennukile esitati aga mullu tellimus Venemaa kaitseministeeriumilt.

Ilmselgelt, konkurenti Boeingutele ja Airbusidele reisilennunduse turul sellest lennukist ei saanud, kuigi Kuuba on neid lennukeid oma lennufirmale tellinudki. Transpordi- või tankurlennukina võib ta Vene tehnika seni viimseks sõnaks siiski kujuneda. Kaks nendest lennukitest kujuneb aga lendavaiks juhtimiskeskusteks, kuigi päriselt viimse kohtupäeva lennukid nad nähtavasti siiski ei ole.

Venemaa valitsus on küll andnud 1,5 miljardit dollarit, et lennukeid Il-96-400 ja sellest oluliselt väiksemaid Il-114 (sõjaväe tarbeks nime all Il-112) hakata tootma ka reisijateveoks riigi siseliinidel.

Transpordilennuk Il-112 peaks olema lennuvõimeline kõikides geograafilistes ja ilmastikutingimustes, kuigi 2011. aastal ütles Venemaa kaitseministeerium esialgse tellimuse üles. Alles 2013. aastast alates on tööd võinud jälle jätkuda. Paraku lennutestid algavad mitte 2017. aasta alguses, vaid alles suvel. Il-112 lennuki pikkuseks on 23,14 meetrit, maksimaalne lendutõusu kaal 20 000 kg. Lisaks oleks see lennuk võinud juba mitu aastat tagasi lennuvalmis olla, kui varasemaid tähtaegu uskuda: