Mitmed neist on väga uued ja neil puudub õige nimetuski, aga teised on juba ammu tuntud tooted, mida on muudetud tänapäevasemaks mootori ja aku lisamisega, kirjutab Kuvar.ee.

Sinna gruppi kuuluvad elektrijalgrattad, elektritõukerattad ja elektrirulad. Kui kulgureid on saadaval vaid maksimaalselt paar erinevat mudelit, mida erinevate brändinimede all müüakse, siis ruladega on asi erinevam.

Elektrirulade välimus, võimsus ja funktsionaalsus on igal tootjal erinevad ja selles vallas on vähe teiste tootjate pealt kopeerimist.

Elektrirulade suurimateks tootjateks on Boosted Board, ZBoard ja Yuneec, kelle rulaga käesolevas loos tutvust teemegi.

Yuneec ehk maailmakuulus droonitootja otsustas ka elektrirulade turule siseneda ja tõi paari aasta eest müügile elektrirula E-GO, mille suurimaks plussiks on mitmeidsadu eurosid soodsam hind ja kättesaadavus.

Nimelt Yuneeci mudelit saab Eestist osta Droon.ee veebipoest ning esinduskauplusest, aga Boosted Boardi, Zboardi ega teisi Eestis ei müüda. Yuneeci elektrirula on teistest lihtsam, milles peegeldub ka soodsam hind, mis on siiski päris kopsakas.

Kuidas üldse elektrirula töötab?

Tegelikult midagi ülemäära keerulist elektrirulades polegi. Tootja on võtnud lihtsalt longboard-tüüpi (tavalisest pikema ja pisut erineva) rula ning selle alla pannud päris piraka aku ja kahjuks ainult ühe taguratta külge mootori.

Kui mootor oleks ka teise taguratta küljes, siis saaks ilmselt kiiremini ja veelgi paremini sõita, aga praegusest konfiguratsioonist piisab algajale rulatajale täielikult.

Rula all oleva suure aku peal on nupp, millest sõiduvahend käima käib. Seejärel tuleb järgmiseks sisse lülitada pult.

Jah, rula juhtimine käib plastikust puldiga, millel on peal liugur, kaks lülitit, sisselülitamisnupp ja indikaatortuli, mis näitab vilkuvate tuledega nii rula kui ka puldi laetustaset.

Rula kõhualune. Pildil paistavad toitenupp ja voolupesa. (Foto: Andri Koolme)

Rula kontrollimine käib liuguriga. Kui seda lükata ettepoole, hakkab rula sõitma (edasi). Kiirus sõltub sellest, kui kaugele on liugurit lükatud ning ka režiimidest, mida saab puldi küljel muuda, sõltuvalt sellest, kas olete algaja või kogenum rulasõitja.

Kui panna üks lüliti kilpkonna pildiga asendisse ja teine ECO režiimi, siis rula sõidab aeglasemalt ja kiirendus on aeglasem, mis on algajatele soovituslik.

Kui liugurist lahti lasta, jääb rula järsult seisma. Pidurduskiirus sõltub eelmainitud režiimidest, aga soovitan mitte liugurist lahti lasta, kui on vaja pidurdada, vaid seda aeglaselt ise tagasi algusesse liigutada, et pidurdamine poleks liiga järsk ja poleks kukkumisohtu.

Kuna rula liigub üherattaveoga ja kasutusel on n-ö lintmootor, mis toimib vaid edasi sõites, ei saa rulaga tagurdada ning pööramiseks külgedele tuleb ise end kallutada vastavale poole.

Rula suunamine paremale ja vasakule käib vedrustuse abil. Kui pisut kallutada ühele poole, kaldub ka rula sinnapoole. Alguses on heaks harjutuseks lihtsalt ühe koha peal tasakaalu säilitamine, samal ajal kallutades end paremale ja vasakule.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena