PROOVISÕIT: Jaguar XF, mugavusse mähitud kiirus ja jõud
Parklas lösutav valge Jaguar XF tundub olevat lahmakas nagu lennukiemalaev. Suurus pidavat küll petlik olema, sest praegune XF on väiksem kui eelmise põlvkonna samanimeline sõiduk. Nimelt 7 millimeetrit lühem ja 3 millimeetrit madalam, aga see-eest 110 millimeetrit laiem ja 51 millimeetrit pikema teljevahega. Mis koos endisest sujuvajoonelisema disainiga tekitabki mulje, et XF on lai ja lapik kui lestakala.
- Meeldiv vaheldus “sakslastele”, sobib esindusautoks
- Mahub viis, sobib siiski kahele elu nautimiseks
- XF Luxury hind alates 43 500 eurost
Sõna „lösutab“ teeb XF-ile küll pisut ülekohut, sest Ian Callumi koolkonna Jaguare iseloomustav võrratu elegants nõuab mingit muud, peenemakoelist verbi. Ent mis puudutab suurust, eriti seda seitsme millimeetri võrra kahanenud pikkust, siis…
STIILNE DISHARMOONIA No minge proovige XF-iga Tallinnas kuskil Kalamaja kandis manööverdada. Uulitsatel, mis pärinevad sügavast tsaariajast ja kus algselt liiguti põhiliselt jalgsi või äärmisel juhul hobuvankriga. Peaaegu-viie-meetri-pikkune peaaegu-kolmemeetrise-teljevahega Jaguar mõjub sama kohatuna nagu härjarakend elektrivormelite võistlusel.
Aga tühja sest stiililisest disharmooniast, XF-iga on seal peaaegu võimatu pöörata. Tahavaatekaamera ja parkimisandurite hordid annavad küll endast parima, aga kõike ei näe-kuule nemadki. Näiteks kas tänavanurgal mahub tagaratas ikka asfaldile või kipub üle äärekivi lõikama. Viimane variant aga ähvardab kallihinnalised valuveljed ära kraapida.
Õnneks veereb proovisõidu-XF mitte üliõhukese kummikihiga metallrullidel, vaid niisuguse auto kontekstis veidralt kõrge külgseinaga rehvidel mõõduga 245/45 R18. Need puhverdavad kiviservi tõhusalt ja annavad väiksemad valearvestused andeks. Puuhhh!
2 TÕRVATILKA Teisalt on samade rehvidega seotud üks proovisõidu kahest ebameeldivast emotsioonist. Kuna tegu on kergjooksurehvidega, millel üliväike veeretakistus, on nende kummisegu paratamatult kõvapoolne ja teeb veeremisel valju müra. Laudsiledal asfaldil pole häda, aga paljukest Eestis sellist leidub?
Ja et tõrvatilkadega kiiresti ühele poole saada, siis ka teine ja ühtlasi viimane: XF-i esiiste toetab hästi jalgu ja tagumiku piirkonda, aga mitte õlgu. Tõsi, see ei pruugi kehtida kõigi istmete kohta, sest sõidukit tellijal on, mille hulgast valikut teha. Ja see ei puuduta sugugi ainult istmeid.
4.8l/100km!Kergjooksurehvide meeldivad omadused aga kajastuvad kütusekulus. Paberites või internetis lapates saame teada, et Peugeot-Citroëni arsenalist pärinevale kolmeliitrisele diislile, mis tagaveolise XF-i aiste vahele sätituna arendab 300 hj ja 700 Nm, lubab tehas keskmiseks kütusekuluks 6,6 liitrit „sajale“, maanteel lausa 4,8…
Miiidaaa?! Neli koma kaheksa? 1750-kilose tühimassiga viiemeetrisele „laevale“? Samas…
XF-i reisiarvuti peab meeles kõige väiksema kuluga sõiduotsi ning teatab, et keegi on oma treti saanud tehtud keskmise kuluga 4,8 l/100 km. No olgu, ehk tõesti.