Inglaste telesari “Pühak”, mis alates 1961. aastast kuus hooaega miljonite ekraanidel jooksis, pani aluse kahele maailmakuulsale legendile: sarjast sai Roger Moore’i hüppelaud James Bondi filmidesse ning Volvo P1800 Moore’i kehastatud Simon Templari “tööautona” tõusis kiirelt kultussõiduki staatusse.

Volvo P1800 oli kaheukseline ja kahekohaline, eesasetusega mootoriga tagaveoline sportkupee, 1972. aastal lisandus mudelivalikusse ka luukpära. Esialgu oli auto jõuallikaks kahe karburaatoriga 100 hj 1778-kuupsentimeetrine R4, sama mootorit kasutati ka Amazonil ja Volvo 140-seerial ning militaarsõidukitel. P1800 ja selle variante P1800S, 1800S ja 1800E on Volvo andmetel kokku toodetud 39 414 eksemplari, koos 1800 ES luukpäraga 47 000.

Uus P1800, mis Expresseni info kohaselt peaks tootmisküpseks saama juba 2017. aastal, põhineb praegusel skaleeritaval platvormil (SPA), millele Volvo toodab kõik uued mudelid. Metalli ja alumiiniumi asemel on sportauto kere valmistatud kergest ja tugevast süsinikkiust ja kihtplastidest.

P1800 välimuses on viiteid nii 2013. aastal esitletud hübriidajamiga Concept Coupé ideeautole kui kuuekümnendatel loodud P1800-kaunitarile. Uue P1800 jõuallikaks saab hübriidajam, mille 240-hobujõuline elektriajam ja 360-hobujõuline turbo-bensiinimootor üheskoos suudaksid anda kuni 600-hobujõulist võimsust. Seega ei ole kaugeltki tegu laiale ostjaskonnale suunatud mudeliga vaid sõidukiga, mille vaoshoidmine on jõukohane tõelistele… pühakutele. Uut P1800 mudelit hakatakse valmistama Rootsis, Trollhättani tehases.
Loe edasi siit

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena