Kaldrootor-lennuki katsetused jätkuvad, kuigi hiljuti hukkus kaks pilooti
Pärast kuus kuud väldanud pausi on kopteritootja AgustaWestland jätkanud oma kallutatavate rootoritega (ingl tiltrotor) mudeli AW609 kolmanda prototüübi (A/C3) testimist maapinnal. Hiljuti läbis lennumasin kõigi mootorite ja süsteemide maapinnal testimise piiratud tsükli pärast seda, kui katsed peatati pärast kahe katselenduri surmaga lõppenud lennuõnnetust 2015. aasta oktoobris.
Itaalia lennundus- ja sõjanduskontserni Leonardo-Finmeccanica osutusel on hiljutised katsed kolmanda prototüübiga jätkuks aprillis taaskäivitatud testimisprogrammile. Katsed maapinna külge kinnitatud kopterlennukiga viidi läbi kontserni rajatises Itaalias Cascina Costas.
Lennukatsed peaksid jätkuma mõne nädala pärast USA-s Philadelphias. Ühendriikide föderaalse lennundusameti FAA heakskiit loodetakse pälvida millalgi 2018. aastal; esimesed lennumasinad peaksid klientideni jõudma varsti pärast seda. Vahepeal viiakse A/C3 peal läbi jäätumiskatseid. Neljandat prototüüpi A/C4 pannakse hetkel kokku Philadelphias ning see peaks lennuvalmis saama millalgi järgmisel aastal.
1996. aastal Belli/Boeingu arendamisel sündinud eksperimentaalsest kaldrootor-lennumasinast Bell XV-15 välja kasvanud kallutatavate rootoritega mudel AW609 ühendab endas helikopteri püstloodis tõusmise ja maandumise (ingl VTOL; Vertical Take-Off and Landing) ja paigal hõljumise suutlikkust fikseeritud tiibadega lennumasina nimitõstevõime, kiiruse ja lennuraadiusega.
Hübriidlennumasina ökonoomseimaks lennukiiruseks on 509 km/h ja töökõrguseks 7620 meetrit, see võib lisaks kahele meeskonnaliikmele võtta pardale kuus kuni üheksa reisijat ning toimetada nad mugavalt kuni 1850 km kaugusele. Lennumasinat pakutakse nii reisimiseks kui ka vaatluslendudeks, päästeoperatsioonideks ja kiirabi-rakendusteks kohandatud kujul.
Mullu peatati katselennuprogramm ajutiselt pärast seda kui teine prototüüp Itaalia loodepiirkonna kohal kiiruskatse käigus õhus lagunes, tappes katselendurid Pietro Venanzi ja Herb Morani.