Volkswagen lubabki seetõttu, et juba käesoleva kümnendi lõpuks leiab sobiva kerekujuga kõrgema sõiduki igast nende toodetavast masinaklassist, kirjutab WHATCAR?

Tiguan on sealjuures tootja esimene SUV, mis juba paljude sõiduautode kõrval ehitatud grupi modulaarplatvormile MQB.

Mida on tavalisel autoostjal säärase infoga peale hakata? Ega olegi, peale asjaolu, et see annab võimaluse masinal kasutada hulgaliselt turva- ja mugavusvarustust ning tehnilisi lahendusi, mis muidu saadaval vaid suurematel/kallimatel sõidukitel.

Lisaks saab tootja rohkem mängida auto proportsioonidega, mis uue Tiguani näitel ongi suurepärase tulemuse andnud.

Madalam ja laiem

Hoolimata endiselt kompaktsest üldpikkusest (4486 mm, eelkäijaga võrreldes +60 mm) sai teljevahe pikendamise abil (+77 mm) tagada salongis lahedamad olud.

Samuti kasvas pagasiruumi maht. Lisaks aitavad nurkadesse viidud rattad kaasa teelpüsivuse parandamisele ning loomulikult tulevad väikesed ülendid kasuks maastikusõidul.

Et uus Tiguan tehti ka eelkäijast 33 mm madalam ning pea sama palju laiem, on arusaadav, et masin tundub palju sportlikum ja dünaamilisem. Esmamuljelt oleks VW uudismudel nagu enne avalikustamist personaaltreeneriga korraliku pooleaastase jõusaali treeningprogrammi läbinud.

Lisades tippmudeli 20-tollised veljed ja R-line disainipaketi, võiks suisa arvata, et atleetlik VW on ka keelatud võtteid kasutanud ning steroididest lisa hauganud.

Üldmuljet süvendab ka margi uue disainikeele kohane lai iluvõre, mis sujuvalt esituledeks üle läheb. Ümarused on kadunud ja asendunud kantide ning selgete sirgjoontega.

Leedtuledega (lisavarustuses) eksemplari “silmavaade” meenutab mulle sealjuures Angry Birdsi punase linnu vihast pilku sigade suunas – “Ärge minuga tüli norige!”

Heledana mõjub kallihinnalisemalt

Nagu eespool mainitud, on Tiguani sõitjateruum meeldivalt ruumikas. Mul pole Volkswagenites istudes kunagi tekkinud probleemi mõnusa isteasendi leidmisega ja uudismudel pole selles osas erandiks.

Kõrgematel varustustasemetel lisandub istmete reguleerimisvõimalusi, positsioonimälud ning soovi korral ka massaažifunktsioon.

Tavaolukorras mahub keskmist kasvu juhi selja taha istuma isegi pikajalgne reisija, aga vajadusel saab tagaistet 18 cm ettepoole nihutada, mis muidugi jalaruumile hästi ei mõju, küll aga võimaldab suurendada pagasiruumi suurepärase 615 liitrini.

Heleda sisemusega Tiguan mõjub sisse istudes tegelikult isegi kallihinnalisemalt kui autoklassi arvestades võiks oodata.

Musta plastiga masin paljastab siiski siin-seal mõne detailiga, et tegemist ei ole nelja rõngast iluvõrel kandva kontsernikaaslasega. Aga veelkord – üldmulje on igati kvaliteetne ja asjalik.

Täisdigitaalne 12,3-tolline nime Active Info Display kandev näidikuplokk on leidnud tee ka Tiguanile ja olles seda kiitnud juba nii erinevate Audide kui ka (VW) Passati puhul, ei saa ma siinkohalgi teisiti.

Kõikidest nähtud sarnastest lahendustest on VAG kontserni oma minu arust parim, olles ühest küljest ülevaatlik ja infoküllane, teisalt aga lihtsalt silmale ilus vaadata. Supertöö!

Keskkonsoolist leiab parema varustusega masinatelt suure, 8-tollise puutekraani, mille kaudu käib enamike auto funktsioonide juhtimine. Küll aga saab endiselt kasutada nii hääletugevuse regulaatorit kui ka kliimaseadet ilma näpuga ekraanil järge ajamata.