Vihased linnud 3Ds: täna tuli välja uus ja sootuks erinev Angry Birdsi mäng
Uue mängu nimeks on Angry Birds Action! (hüüumärk on osa nimest) ning enam ei lasta linde kurjade sigade suunas kadaga mitte küljeltvaates, vaid mänguvälja näeme hoopis ülalt kolmedimensioonilisena.
Mängumehhanism meenutab üsna palju löökkuulimängu ehk pinballi. Lindude vaenlasteks on jätkuvalt rohelised sead, mängija ülesanne on nurjatutelt kärsakandjatelt kõikvõimaliku taristu lõhkumise teel röövitud munad kätte saada. Eelmiste mängude lindudest on Angry Birds Actionis kohal punane peategelane Red, kollane lind Chuck, plahvatav must lind nimega Bomb ja sumovõitleja mõõtu Terence.
Peale paarikümneminutilist näppimist võib öelda, et ehkki põhimõtteline muudatus mängu mehhaanikas on suur, harjub sellega ruttu ja esimese paari tasemega saab algtõed selgeks. Ragulka, mille pealt varasemates mängudes linde lasti, on pildist kadunud, nüüd tuleb lind lihtsalt soovitud suunda sihtida, sõrmega tagasi libistada ja juba ta lendabki. Ehkki ABA! on animeeritud viisakalt, peab ütlema, et vanemad versioonid mõjusid hoolimata primitiivsemast 2D-vaatest kuidagi mõnusamalt. Samas - eks see ole pigem maitse asi.
Uue mängu juurde käivad ka omapärased lisad - nimelt on võimalik erinevate koostööd tegevate korporatsioonide toodetelt skaneerida spetsiaalseid QR-koode, mis avavad mängus lisatasemeid. Umbes nii, et ostad McDonaldsist mingi eine, friikatekarbil on kood, skännid selle oma telefoni ja hakkad siis rasvaste näppudega mängima.
Angry Birds Action! on ettevalmistuseks maikuus välja tulevale Angry Birdsi filmile. Saab näha, kas filmist ja uuest mängust saavad hitid või ei. Sarja päris esimest mängu, millega soomlaste Rovio detsembris 2009 välja tuli, on muuhulgas nimetatud läbi aegade edukaimaks mobiilirakenduseks ning eelmise aasta juuli seisuga oli kõiki sarja mänge kokku alla laetud tervelt kolm miljardit korda.
Ent mündil on ka teine pool, mida The Verge kirjeldab nii: ehkki praegugi on frantsiisil umbes 100 miljonit igakuist kasutajat, pole see võrreldav algusaegadega. Aastal 2014 kukkus ka kasum tervelt 43 protsenti. Pärast seda on koondatud enam kui 260 töötajat ja ka tegevjuht Pekka Rantala sai sule sappa.
Filmi ametlik treiler: