Tesla tegevjuht Elon Musk ütles meie aja järgi täna varahommikul toimunud lansseerimisüritusel, et eesmärgiks on ehitada aastas 500 000 sõidukit, kui tootmise täies mahus käima saab, vahendas BBC.

Uus mudel on oluline seepärast, et selle edust sõltub, kas Tesla jääb automaailmas vee peale või ei. Ettevõte loodab, et soodsam hind ja kauem kestev aku on piisavad argumendid püüdmaks uusi ostjaid. Ühe laadimiskorraga peaks Model 3 sõitma vähemalt 346 kilomeetrit.

Tesla Model 3

Ehkki uut mudelit hakatakse tarnima järgmise aasta lõpus, on iseasi, millal selle kätte saab. Techcrunch kirjutas, et ettetellimuste arv on purustanud juba 150 000 piiri.

Kuigi need kõik ei pruugi ostudena realiseeruda, on number ikkagi soliidne. Eelmisel aastal sai endale omaniku 50 580 Teslat. Enamus neist olid Tesla Model S-id. See mudel möödus ühtlasi Nissan Leafist enimmüünud puhtalt elektril sõitvate autode edetabelis. Samas jäi ettevõte ikkagi mullu 889 miljoni dollariga kahjumisse, osalt seetõttu, et 718 miljonit kulutati uuringuteks ja arendustööks.

Autouuringute saidi Edmunds analüütik Jessica Caldwell ütles BBC-le, et küsimused Tesla jätkusuutlikkuse osas olid pikka aega üleval, kuna Model S ja Model X jäid nišiprojektideks ega müünud piisavalt. Uus mudel Model 3 ja selle edu aga näitavad, kas Teslast saab elujõuline autotootja ka pikemas perspektiivis või läheb see sama teed nagu mõni teine elektriautodega tegelenud idufirma, näiteks Fisker.

Uue mudeli katus on üks suur klaaspaneel, masin kiirendab nullist saja kilomeetrini tunnis kuue sekundiga. Baasversioon on tagarattaveoga, kiirlaadimine ehk supercharge on kõikidel versioonidel.