Pärast korduvat Priuse varastamist oma Los Angelese kodu eest leidis endine New York Timesi tehnikakolumnist Nick Bilton, et vargad ilmselt võimendavad tema võtme signaali nii, et auto usub vargaid võtit omavat, ning lõpuks hakkas oma auto võtit sügavkülmas hoidma.

Nüüd on Saksa sõidukiturvalisuse uurijad avaldanud oma leiud juhtmevabade võtmete häkkimise ulatuse kohta, ja nende töö peaks veenma sadu tuhandeid autoomanikke hoidma oma auto võtit samuti pelmeenide kõrval.

Münchenis tegutsev autoklubi ADAC avaldas eelmisel nädalal oma uurimuse kümnetel autodel katsetatud juhtmevabade võtmete signaali võimendamise rünnakust, mis vaikselt suurendab pahaaimamatute juhtide autode võtmete levi nii, et autod avavad oma uksed ja ka käivituvad. ADACi sõnul langesid rünnaku all 24 sõidukit 19 tootjalt, võimaldades mitte ainult uksi avada, vaid ka autoga ära sõita.

“Võtmete selline haavatavus kergendab varaste tööd tohutult. Raadioühenduse levi auto ja võtme vahel saab väga lihtsalt pikendada mitmesaja meetrini, seda olenemata sellest, kas võti on omaniku taskus või kodus,” on saksakeelses postituses ADACi veebilehel kirjas.

Kõnealune “võtmehäkk” pole kaugeltki uus – Šveitsi uurijad avaldasid sarnase võimendamisrünnaku kohta töö juba 2011. aastal. Kuid ADACi uurijad väidavad, et suudavad sellise rünnaku toime panna eelkäijatest palju odavamalt, kulutades oma rünnakuseadmele vaid umbes 200 eurot Šveitsi uuringus kasutatud mitmetuhandedollariliste vahendite asemel.

Lisaks on ADAC testinud rohkem sõidukeid ja erinevalt eelnevast uuringust avaldanud konkreetsed margid ja mudelid, mis rünnaku ohvriks langesid. Nende arvates on sajad tuhanded autod praegu võtmevaba varguse suhtes haavatavad.
Loe põhjalikumat ülevaadet siit