Auto on nüüd kaunistatud nagu kord ja kohus. Teda katab muda-, soola- ja pigikoorik, millest moodustuvad mootorikattest lähtuvad ebamäärase kujuga porilaineid. Nagu Top Geari stiilis teostatud kunstiprojekt. Olen isegi pisut üllatunud, et mõni teravmeelne kohalik pole jõudnud veel tagaklaasile kritseldada „Pese mind“. Võimalik, et nad oskavad hinnata, kui kõik poripiisad on saavutatud raske tööga. Et me oleme otsustanud kanda neid mudapritsmeid nagu miljardit pisikest võidukarikat, millest igaüks meenutab kolossaalset katsumuste rida, mis meie RS-ile osaks on saanud.

Stopp! Kerime nüüd ajas neli päeva tagasi. Olen Fordi Kölni tehase väravas ning vaatan, kuidas verivärsked autod sealt üksteise järel välja tilguvad. Tehasetaate kõrvale jättes kuulub minule esimene kätepaar, mille hoolde usaldatakse uus Focus RS. Algatuseks oleks ehk mõistlik tõestada, et see kätepaar on igati turvaline. Lülitan sisse vasaku suunatule, vaatan kummalegi poole ja veeren seejärel lehvitades avalikule teele. Kuid selline vaikelu ei saa kaua kesta, selleks mäletan liiga hästi ahnelt uuritud tehnilisi näitajaid ja internetis kulutulena levinud kannustavaid vdeoklippe. Seepärast tean ehk liigagi hästi, milleks see auto on tegelikult võimeline. Esimeselt ringristmikult paiskun minema kui šampanjakork, millelt on eemaldatud ahistav traatkammits. Valin driftirežiimi ja annan gaasi …

Tsiteerides autorit ... „Minu suurim kompliment sellele autole oleks järgmine - kui rahas poleks küsimus, ei suudaks ma ikkagi ette kujutada ühtki teist autot, millega tahaksin sama reisi uuesti ette võtta. Ausalt, RS on nii hea.“ ... ent ülejäänu leiate juba TopGear Eesti märtsinumbrist!

TopGear Eesti

VEEL VÄRSKES AJAKIRJAS:

  • Ovaalkabinet - uus Focus RS on osaks kiirete Fordide pikas reas. Top Gear külastas Londonis Fordi tehast, et RS-ide perekonnaga lähemalt tutvust teha.
  • F1 versus kestvussõidu maailmameistrivõistlused. Võrdleme kahte tšempionit – milleks on Porsche 919 ja Mercedes W06 – ja kaevume nende ringiaegadesse.
  • Porsche 962 oli Le Mansi kangelane. Siinset kasutatakse seniajani. Poes piima järel käimiseks ...
  • Lumedrift - läheme Lapimaale, et aidata Jaguaril teostada uue F-Pace’i lõppviimistlust.
  • Intervjuu Ian Robertsoniga, kes on BMW müügi- ja turundusdirektor. Kas me sõidame sõidame juba viie aasta pärast nii kõrgtehnoloogiliste sõidukitega, et tänane autotööstus näib hobukaarikute valmistajana? Päriselt? Me kõik?
  • Kaks kärbest korraga - Discovery Sport viskab kinda BMW X3-le ja Mercedes-Benz GLC-le ning teeb ettepaneku üksteist linnas ja maal taga ajada.

Proovisõidus: Lotus Exige Sport 350, Alpina D3, Lexus RC 200t ja uuenenud SsangYong Rexton.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena