FORTE INTERVJUU: Samsung Electronicsi Euroopa brändiala asepresident Rory O'Neill räägib sellest, mida Samsung tahab ja kuhu pürgib
Tema täispikk ametinimi on Vice President Brand & Product Marketing at Samsung Electronics, mille julgen siinkohal tõlkida Samsung Electronicsi Euroopa brändiala asepresidendiks.
Samsung esitles mobiilimessil muuhulgas oma tänavust tipptelefoni Galaxy S7 ja selle kallimat glamuursemat õde S7 Edge, aga ka VR-videot salvestavat kaamerat, mida koos nendega kasutada.
Rääkisime hr O’Neilliga ettevõtte toodetest, filosoofiast ja mis neile üldse tähtis on.
Mida see tähendab, olla brand vice president?
Ma töötan Euroopa turundustiimiga, mis hoolitseb Samsungi brändi ja tootevaliku eest Euroopas. See tähendab, et meie ja kõik teised tiimid firmas jälgivad kasutajaid ja nende tagasisidet, pakume tootearenduseks ideid ja siis tutvustame tulemusi kasutajatele, olgu need seotud kodu, töö või mobiilseadmete valdkonnaga.
Samsung väljastas oma mulluse tipptelefoni Galaxy S6 kolmes variandis: põhimudel, Edge ja edge+. Miks lausa kolmes? Kas tänavu saab olema kaks?
Tead, siin räägime mitmest eri asjast. Esiteks, oleme tajunud, et nutitelefonide puhul on disain, valikuvõimaluste olemasolu ja toodete isikupärastamine palju tähtsamad kui kasvõi kaks aastat tagasi. Seda õppisime S6 põhjal.
Nii et meie jaoks on tähtis suuruse ja disainiga katsetada, et inimestel oleks rohem valikuvõimalusi. Kui vaadata S7 ja S7 Edge’i, siis me jätkame sama disainikeelt, aga lisame innovatsiooni.
Et Edge'i ekraani äär üle külje „voolaks“, kasutame 3D-termokujundus-protsessi. Kui seda käes hoida, tundub see kerge, kuigi ekraan on suur – 5,5 tolli. See ei tundu nagu midagi rasket või suurt.
Nii et hetkel on kaks uut telefoni, S7 ja S7 Edge. Ma ei saa täpsustada tulevikuseadmete kohta või mis juhtub aasta lõpus või järgmisel aastal, aga usun, et praegune suund jätkub. Ehk siis: rohkem suurepärast disaini, rohkem valikuvõimalusi.
Samsung Galaxy S7 Edge on vast üks ilusamaid nutitelefone, mis praegu saadaval. Kas usute, et suudate seda üle trumbata, olgu või alles järgmisel aastal?
Minu arvates on tähtis jätkata innovatsiooni, et ajaga kaasas käia. Selleks on vaja kaht asja.
Esiteks peab jätkuvalt jälgima kasutajaid ja mida nad telefonidega täpselt teevad. Need asjakesed ütlevad meie kohta ilmselt rohkem kui ükski teine tarbeelektroonika-seade. Või üldse miski, mida oma elus kasutame – kui riided välja arvata.
Teiseks on meile tähtis innovatsiooni kiiresti ja laias ulatuses läbi viia. Meie õnneks töötab firmas üle 300 000 inimesi, iga neljas on insener, kes suhtub kirglikult kõigesse, mis tootesse seostub – nuppude asetus, intellektuaalne omand, asjade edasiarendamine jne.
Lisaks, 90% sellest, mida toodame, tuleb meie endi tooteliinidelt. Nii et meil on asjade üle piisavalt kontrolli, et kiiresti tegutseda ja tarbija nõudmistele vastata.
Nutiseadmete tootjaid on maailmas palju, aga Samsung toodab kuuldavasti 80-90% nendest Androidi seadmetest, mis reaalselt maha müüakse. Kas see number vastab tõele?
Ma ausalt öeldes ei tea. Me muidugi jälgime kõiki vajalikke numbreid ja mis turul toimub, aga meie jaoks on tähtsam mõista, mida kasutaja vajab ja meie toodetega teeb. Usun, et kui suudame neile meele järele olla, siis numbrid püsivad ise korras.
Teiseks, Samsungi insenere ei piira opsüsteem ega riistvara. Neil on vabadus valida iga asja jaoks tark- ja riistvara, mis kõige paremini sobib. Nii et tipptelefonides on meil Android, telerites Tizen…
Tundub, et iga suur Androidi telefonide tootja installib neisse hulgaliselt oma äppe, mida paljud kasutajad ebavajalikuks nimetavad. Miks on just Samsung põhiliselt see, kes bloatware'i levitamise eest „vastu pead saab“?
(Naerab) Tead, ma pole päris kindel, et meid selletõttu kritiseeritakse, aga jällegi on siin meie jaoks põhiküsimus kasutaja rahulolu.
Inimese jaoks esmatähtis on riistvara sobivus, nii et tarkvara eesmärk on lihtsalt kogemusele midagi juurde lisada.
Võtame kasvõi lihtsa idee nagu S7 ekraan, mis pidevalt infot kuvab (always-on display). Uuringud on meile näidanud, et inimesed vaatavad oma telefoni 150 korda päevas, mis tähendab enam kui viit tundi aktiivset jälgimist.
Paljud neist 150 korrast on kellaaja vaatamiseks, või kuupäeva vaatamiseks. Nii et miks mitte neid pidevalt ekraanil kuvada, et ei peaks nuppu vajutama, seadet aktiivselt kasutama ja seeläbi akut kulutama. See on meil võimalik tänu Super AMOLED ekraanidele, kus iga pikslit saab sisse või välja lülitada.
Või siis mobiilimängud. 85% äppidega seotud käibest toovad mängud. Oleme märganud, et ole sa milline kasutaja tahes - kui sa naudid Candy Crushi ja tahad järgmisele tasemele jõuda, sa ei taha kohe kindlasti telefonikõnet saada. Nii et keerasime mängukäivitajas vastavad teavitused kinni. Ka on võimalik inimeste tegevust salvestada, et mänge ja mängualast tegevust jagada…
Need on kõik head näited selle kohta, mida me nimetame kasulikuks innovatsiooniks. Esikohal pole mitte tehnoloogia, esikohal pole tehnilised näitajad.
Ma usun, et nutitelefonide tööstus ei keskendu enam tehnoloogiale ja võimekusele ning seab nüüd eesmärgiks kasutajakogemuse ja mida inimesel sellest kõigest võita on.
Millised Samsungi oma põhiäpid kõige popimad on?
Ma praegu ei oska öelda, aga me jätkame innovatsiooniga nii telefonidel kui ka ökosüsteemi piires!
Palju kaamera Gear 360 maksma hakkab, millega saab VR-videot luua?
Me ei ole hetkel valmis hindade kohta rääkima, aga jälgige mängu.
Kas tõesti usute, et virtuaalne reaalsus võib selliste kõrgete hindade juures massidesse jõuda? Samsungi enda seade Gear VR on muidugi suhteliselt odav (Eestis 129 eurot), aga nõuab kõrvale päris kulukat Galaxy nutitelefoni (vähemalt 500-600 eurot). Miks mitte pakkuda VR-i ka odavamate telefonidega?
See on teema, mis on meile väga tähtis. Teeme koostööd Facebooki ja Oculusiga ning eesmärk on virtuaalne reaalsus massidesse viia.
Ja me usume, et see toimib kõige paremini mobiilseadmetes. Kui võtta võrdluseks interneti ajalugu ja areng, siis on kerge näha, miks me nii arvame. Vastus on sotsiaalvõrgustikud. Näiteks Facebook sündis lauaarvutite ajastul, aga nüüd domineerib seal mobiiliga loodud sisu.
Teiseks usume, et VR on tõhus viis mälestuste jagamiseks. See pole mingi nišitehnoloogia, sellest saab vahend, millega meile tähtsate inimestega mälestusi jagama hakkame. Liigume „nägid, mida ma tegin?“ ajastust „vaata, mida mina vaatasin“ ajastusse.
Meie jaoks oli tähtis peakomplekt Gear VR turule tuua (juba 2014. a septembris – L.J.) ja sellele ka mobiilisõbralik hind anda. Me tahame kütkestada masse, mitte neid, kes end eliidiks peavad.
Ja kolmas tähtis asi oli Gear 360 kaamera välja tuua. Sest just kasutajate loodud sisu viib VR-i lõpuks massidesse. Täpselt nagu varem YouTube’i ja Facebooki puhul.
Nii et Galaxy-telefonide keskklass lihtsalt ei suuda VR-i rahuldavalt jooksutada?
Gear VR-i praegune variant keskklassi telefone ei toeta, aga olen kindel, et insenerid näevad vaeva, et muuta rohkem võimalikuks ka keskklassi seadmetes.
Ma proovisin Gear VR-i ja märkasin, et see on pikema aja jooksul peas kandmiseks raske. Kui kaua te arvate, et keskmine kasutaja hakkab seda korraga järjest kasutama?
Taaskord, arvan, et võtmesõna on mobiilsus. Paljud tarbivad ja tutvuvad sisuga mobiilsel moel. Me oleme VR-i puhul ilmselt veel üsna kaugel 3-4 tunnistest filmidest või kasutajakogemustest.
Aga ka internetis näeme tohutult just lühivormis sisu, mis saite nagu Facebook ja YouTube käigus hoiab.
Leian, et on võimatu ennustada, kuidas VR-i tulevikus kasutama hakatakse. Meie jaoks on hetkel tähtis, et saame pakkuma piisavalt jõudlust, akukestvust ja tehnoloogilisi lahendusi, et asi toimiks.
Mis eesmärgid Samsungil tänavu mobiilimessile tulla olid? Kui jätta kõrvale massitooted nagu Galaxy S7/Edge ja Gear VR?
Meie põhimõte on hoida ökosüsteemi avatuna: avatud tarkvara, avatud partnersuhted ja mitmed eri võimalused nende abil töötada.
Me oleme ju näiteks sisenenud mobiilimaksete turule. Teeme koostööd kaupmeeste, panakde, poodide, kaardiväljastajate, makselahenduste loojate ja inimestega, kes äpis kõigest sellest ühtse kasutajakogemuse loovad. See tähendab paljusid partner- ja koostöösuhteid.
Ja kui mõelda, kuidas ühendatud ökosüsteemid toimima hakkavad, et eri tööstused peavad palju rohkem koostööd tegema – olgu siis autodes, kodudes, mobiilseadmetes või töökeskkonnas -, siis peame ühe enamate inimestega koostööd tegema, et üha enamad seadmed omavahel suhelda saaksid. Seetõttu näed ka siin [Samsungi messialal] nii palju inimesi.
Samsung Pay ehk võimalus Galaxy-nutiseadmetega mobiilimakseid teha toimib hetkel vaid kahes riigis, USA-s ja Lõuna-Koreas, kus sellel on juba viis miljonit kasutajat. Tänavuse aasta jooksul laieneb teenus veel seitsmesse Euroopa riiki. Mitte küll Eestisse.