See on Audi jaoks eriti oluline, kuna tervelt 43 protsenti maailmas müüdud Audidest on nelikveolised. Audi uus Quattro Ultra tuleb esimesena uuele A4-põhisele Allroadile, mis peaks müügile tulema 2016. aasta suvel.

Süsteem toimib järgnevalt: kui tarkvara otsustab, et esiveost piisab, vabastab auto elektromehaaniliselt mitmekettalise kohe käigukasti taga asuva siduri. Tagadiferentsiaalis asuv sidur vabastatakse samuti, et kardaan ei pöörleks, ning vähendab sellega hõõrdumist ja jõukadu. Tagasilla taasrakendamine võtab aega maksimaalselt kõigest 250 millisekundit.

Kuid nii kiiresti kui see ka ei töötaks, ei taha Audi, et süsteem pelgalt reageeriks teetingimustele – reaktiivne rakendamine on tegelikult viimane abinõu ja seda juhtub harva, näiteks juhul, kui auto sõidab kuival teel, kuid järsku satub libedale kohale. Enamikul juhtudest on nelikvedu juba tänu proaktiivsetele ja ettenägelikele otsustele rakendatud. Näiteks oskab auto haarduvuse kadumist konkreetse kurvikiiruse puhul juba umbes 0,5 sekundit ette arvata. Tulevikus aitavad navigatsiooniandmed ja autodevaheline suhtlus veelgi reageerimisvajadust vähendada.
Loe edasi siit

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena