Lastega juhtunud liiklusõnnetuste statistika on karm: paljud vigastused oleksid olemata, kui laps oleks nõuetekohase turvavarustusega olnud autosse kinnitatud. Turvavööga kinnitamata laps võib viga saada ka tavalisel sõidul – piisab, kui auto võtab järsemalt kurvi või sooritab ootamatu põikemanöövri.

Sõidu ajal lapse süles hoidmine, lihtsalt istmel turvavööga kinnitamine või vales suuruses turvatooli kasutamine ei ole turvaline. Juba väga väikeste kiiruste juures võivad juhtuda suured õnnetused. Äkkpidurdusel või kokkupõrkel saab korralikult kinnitamata sõitja vigastada kas salongis end millegi vastu ära lüües või halvemal juhul autost välja paiskudes.

ALATI KINNITATUD! Alla 135-sentimeetri pikkune laps peab autos sõites olema alati kinnitatud, kasutades selles nõuete- ja eakohast turvavarustust. Laps peab olema kinnitatud ükskõik kui lühikesel või pikal sõidul, ükskõik kui kogenud juhiga ja ükskõik millises autos. Turvavarustuse korrektne kasutamine on elu ja surma küsimus.

  • ! Laupkokkupõrkel 50 km/h lendab korralikult kinnitamata laps vastu seljatuge või esiklaasi samasuguse jõuga nagu maja viiendalt korruselt pea ees vastu maad lennates.
  • ! Täiskasvanu süles sõidu ajal istuv, turvavööga kinnitamata laps muljutakse kokkupõrke ajal täiskasvanud sõitja ja auto sisustuse vahele. Vigastused võivad olla letaalsed
  • ! Täiskasvanu ja laps on kinnitatud ühe turvavööga ning pidurdusel või kokkupõrkel ei suuda suur inimene rakenduvate jõudude tõttu last kinni hoida: laps lendab esiaknast välja. Juba 24 km/h kiirusel ei suuda täiskasvanu kokkupõrkel kinni hoida 8 kilogrammist last.

SOBIV VARUSTUS Turvavarustuse valikul tuleb silmas pidada, et lisaks vanusele on olulised ka lapse kaal ja pikkus. Mõni väikesekasvuline ja kõhn laps, kes vanuse poolest sobiks justkui juba suuremasse turvaistmesse, ei pruugi füüsiliselt selleks veel valmis olla.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena