Toyota tütarmark Scion jääb ajalukku, autod saavad uue märgistuse
Toyota teatas, et USA turule orienteeritud Scioni margiga on kõik, lõpetades sellega 12 aastat kestnud jõupingutused luua eraldi noortele tarbijatele suunatud väikeautode mark. Toyota sõnade kohaselt hakatakse kolme 2017. aasta Scioni mudelit augustikuust Toyotaks ümber märgistama. Scion tC kupee tootmine lõpetatakse samuti augustis.
Scioni müügi tipp oli 2006. aastal, kui müüdi 173 034 autot, kuid edaspidi on see vaid langenud – 2015. aastal müüdi kõigest 56 167 Scionit. See 68-protsendine langus ei ole suuri (linna)maastureid eelistaval USA turul ka väga üllatav. Ka Fiat Chrysler teatas eelmisel nädalal, et Dodge Dart väikeauto ja Chrysler 200 sedaani tootmine lõpetatakse, ning otsitakse asenduse tootmiseks partnereid, kuna väikeautodest tulev kasum on kahanenud.
Toyota väitis, et väikeautode turule pole plaanis naasta.
Scioni mudelid olid algselt mõeldud Jaapani turule. Toyota esindustes müüdava margi esimene pääsuke oli väike kandiline minibuss, mis kandis nime xB.
Hiljem pöördus Scioni edukas FR-S sportkupee tagasi legendaarse 1970. aastate Toyota Celica juurde. FR-S saab nüüd Toyotaks.