Kasutamine tehti keeruliseks: kritiseerime Telia uut suhtluskeskkonda Online.ee
Lisaks uue brändi kasutuselevõtmisega lõpetas tegevuse Elioni poolt arendatud suhtluskeskkond suhtlus.ee, mille asenduseks lõi Telia uue keskkonna Online.ee. Kui uue brändi esitlemisel jäi mulje, et Online on uue nimega Suhtlus, siis mitmete kasutajate sõnul on tegu täiesti uue keskkonnaga.
Kiibi toimetuse poole on pöördunud mitmed inimesed, kes kasutasid vana keskkonda igapäevaselt ning väidavad, et uue kasutamine on tehtud märgatavalt keerulisemaks.
“Pealtvaatajale võib olla jäänud mulje, et nüüd on Suhtlus.ee asemel täpselt samasugune lehekülg nimega Online.ee, siis tegelikult uus meiliteenus, kus saab nagu varem ka äri-kõnesid, kontakte ja muud hallata, on muudetud halvemini kasutatavamaks, kui isegi eelmine Suhtlus, millel polnud isegi eraldi mobiiltelefonidele loodud veebilehete (näiteks m.suhtlus.ee),” teatas anonüümsust palunud allikas Kiibile.
Sama allikas tõi meile välja mitu konkreetset põhjust, miks on uus teenus eelmisest halvem, toome need välja muutmata kujul:
- Uue disaini tõttu on tavaveebis korraga avatud 4 erinevat lehte, millest igaüks võtab enda alla palju ruumi. Viimane kirju sisaldav leht on väga väike ja näiteks vasakpoolsed külgmenüüd sulgeda ei saa, kuigi see ei mängi tavakasutaja jaoks erilist rolli.
- Sait liigub väga aeglaselt ka kiire interneti ja kaasaaegse arvutiga ning vahel hangub.
- Mobiiliveebis pole võimalik allapoole kerida, olenemata, kas osad kirjad on allpool või mitte.
- Ainus võimalus kerimiseks on võtta ülaservas olevast menüüst kinni ja parima tahtmise juures saab nii kerida.
Kuigi uus disain on miski, millega peavad kasutajad lihtsalt ära harjuma, siis kiiruse ning mobiiliveebi kriitika osas on kasutajate negatiivne hinnang igati õigustatud. Juba paari kuu pärast sulgeb Telia jäädavalt Hot.ee ning koos sellega saab Online endale üleöö juurde 200 000 kasutajat.
Telia sõnul on uus disain kaasaegse loogikaga
“Uus disain jälgib maailma populaarsemate kasutajaliideste loogikat ja on läbinud 6 erinevat kasutajatesti,” kaitses uut meiliteenust Online’i juht Martin Kalling.
“Selleks, et kasutajad ei peaks keskkonnas tegema pidevalt lisaklikke ja liikuma ühelt vaatelt teisele, sai vastu võetud selline disainiotsus. Käesoleva nädala uuendustega muutub vasakpoolne paan kokkupakitavaks (collapse), mis tekitab leheruumi juurde,” täpsustas Kalling.
Kuigi Telia kinnitusel ei ole nad ise kiiruseprobleemi täheldanud kinnitavad nad, et 20. jaanuaril võis olla Online tavapärasest aeglasem, kuna kogu nimevahetuse protsess mõjutas süsteemide tööd.
“Tegelikult on muutunud online.ee võrreldes suhtlus.ee’ga palju kiiremaks, nii reaalselt kui ka tunnetuslikult. Käsklused võtavad vähem aega ja kasutajad on kiiremate serverite peal,” väitis Online’i juht.