Eesti idufirma Sentab läheb rahvusvahelisele miljoni dollari jahile
Šoti viskitootja Chivas Regali algatusel loodud ülemaailmne idufirmade otsingukampaania The Venture otsib ja toetab ambitsioonikaid idufirmasid, mille soov on kasumi teenimise kõrval avaldada positiivset mõju ühiskonnale või keskkonnale.
Sentab on seenioritele suunatud sotsiaalne võrgustik, mis ühendab üksikud eakad inimesed televiisori teel, muutes koduteleri interaktiivseks suhtlemisvahendiks, millega saab nii tasuta videokõnesid teha, pilte ja videosid jagada kui ka tutvuda uute inimestega, et mitte tunda ennast maailmast isoleerituna.
Žürii liige ja investorite nõustaja Colin Tan Dotforge'ist rõhutas, et Sentabi puhul on tegemist selge ja tugeva ideega, millel on väga suur potentsiaal ka rahvusvahelisel areenil.
"Neil on hästi toimiv meeskond ja väga tugev visioon sellest, mida nad tegema hakkavad ja kuidas see võib maailma muuta. Sentabi pakutav toode on mõeldud pidevalt kasvavale sihtgrupile – seenioridele. Usun, et sellest startup'ist saab nii tugev äri kui ka oluline sotsiaalne ettevõte," ütles Tan.
Sentab Estonia OÜ üks asutajaid ja tegevjuht Tarmo Pihl arvas, et võit tuli tänu sellele, et sotsiaalse ettevõtluse kontekstis kõnetas nende missioon žüriid kõige enam.
"Meie toote järele on olemas tugev nõudlus ja tõendatud huvi. Idee tuli elust enesest – tunnetasime vajadust uue tehnoloogiasilla ehitamise järele, mis võimaldaks paremini ja tihedamini oma vanematega suhelda.
Eesti vooru finaliste hindasid EstBANi tegevjuht Heidi Kakko, briti suursaadik Christopher Bruce Holtby, investorite nõustaja Colin Tan Dotforge'ist, kohaliku vooru korraldaja Pernod Ricard Estonia turundusjuht Reet Zimmer ning Sotsiaalsete Ettevõtete Võrgustiku esindaja Merlin Sepp.