Sõidujagamisteenus Wisemile leiab 100 uut kasutajat päevas: nagu Uber, aga pakki võib ka saata
Wisemile’i olemuse saab tegelikult üsna lühidalt kokku võtta: see on äpp, mis ühendab omavahel autojuhid, reisijad ja pakisaatjad, kirjutab Digitark.ee.
Teisisõnu saavad autojuhid sama teekonda sõitvad reisijad ja pakid lisatasu eest peale võtta ning nii oma sõidukulusid kärpida. Samal ajal saavad reisijad mugava ja kiire “uksest ukseni” transpordi, mis on üldjuhul kaks korda odavam kui ühistransport.
“Praegu on Wisemile’i kõige suurem väljakutse inimeste liikumisharjumuste muutmine,” ütleb Wisemile’i üks asutaja Arti Kütt.
Täna sõidavad paljud autojuhid enamasti üksinda ning viiekohalises autos sõidab keskmiselt vaid 1,3 inimest.
“Inimesed teevad seda mugavusest, kuid sellel mugavusel on päris kõrge hind: auto liisingumakse on keskmiselt 300 eurot kuus, kütusele kulub täiendavalt paarsada eurot, lisaks hooldus, kindlustus, rehvid, pesu jne,” selgitab ta.
“Meie eesmärk on see, et kui inimene peab ise näiteks Tallinnast Tartusse minema, siis esmalt otsiks ta Wisemile’ist endale sobiva sõidu ja reisiks sinna juba nagunii Tallinna–Tartu teekonda sõitva autoga.
Kui kasutajal on aga soov enda autoga sõita, soovime, et ta vabade istekohtade või pagasiruumi olemasolul oma sõidu registreeriks ning oleks valmis teisi kaasreisijaid või pakke samal teekonnal peale võtma.”
Kaasreisijana Tartust Berliini vaid 20 euro eest
Ettevõtmise praegune eesmärk on luua ulatuslik võrgustik, kus piltlikult öeldes kõik autod, mis sõidavad näiteks Tallinna–Tartu või Nõmme–kesklinna vahel, oleksid Wisemile’i süsteemis ning igal juhil mõni kaasreisija või saadetis peal.
“Nii saame kogu transpordisüsteemi toimimist ja olemasolevate ressursside kasutust oluliselt efektiivsemaks ja säästlikumaks muuta,” lisab Kütt.
Täna on Wisemile’il 3800 registreerunud kasutajat ning iga päev liitub peaagu 100 uut kasutajat.
Lisaks Eesti-sisestele sõitudele on Wisemile’i kasutajad teinud mitmeid kaugemaid sõite Soome, Venemaa, Läti ja Leedu suundadel. Hiljuti toimus aga üks sõit Tartust Berliini, mille puhul tuli reisijal küüdipakkujale tasuda 20 eurot.
Autojuhid on enamasti mehed, kuid reisijaid on võrdselt nii naisi kui ka mehi. Samuti on reisijate seas palju tudengeid.
Enim kasutatavad suunad on praegu Tallinn–Tartu–Tallinn, Tallinn–Viljandi–Tallinn ja Tallinn–Pärnu–Tallinn.
Seejuures on mitmed sõidud isegi 0-euroste hindadega, see tähendab, et autojuht ei hooli rahast, vaid soovib sõidule lihtsalt kaasreisijat, et sõit läheks kiiremini, oleks huvitavam ja saaks kedagi aidata.
Wisemile on kõigile kasutajatele tasuta; vahendustasusid kellegi käest ei küsita. Küti kinnitusel jääbki see nii ning inimeste kokkuviimise eest ei hakka ettevõte kunagi teenustasu võtma.
Eesti turg on maailmas teerajaja
“Praegu ei ole meie esmane eesmärk tulu teenimine, vaid parima sõidujagamise rakenduse loomine ja arendamine, millega saaksime edukalt siseneda ka välisturgudele,” ütleb Kütt.
“Näeme selgelt, et kui oleme loonud toimiva, suure ja tiheda transpordivõrgustiku, mis säästab iga kuu sadu tuhandeid või miljoneid liitreid kütust ning loob olulist lisaväärtust nii Wisemile’i kasutajatele kui ka riigile tervikuna, siis neid kohti, kuhu erinevaid tasulisi teenuseid juurde lisada, on mitmeid. Kuid täna on neist täpsemalt veel vara rääkida.”
Wisemile on praegu saadaval nii Androidi kui ka Apple'i nutiseadmete äpina, aga kuna esimene tuli välja oluliselt varem, moodustavad praegu kasutajatest enamuse (90%) just Androidi kasutajad.
“Täna oleme turul veel beetaversiooniga, kuna teeme jooksvalt palju uuendusi ja muudatusi, et kasutuskogemust pidevalt paremaks muuta,” selgitab Kütt.
Wisemile’i kaasasutajad Arno Kütt ja Kaiko Kaur lõid ka pakiautomaatide võrgustiku SmartPost, mis muutis totaalselt väikepakkide logistikaturgu. Sama meeskonnaga plaanib Wisemile totaalselt muuta ka tänast ühistranspordi turgu.
Ühtlasi on Wisemile’i suur eesmärk ampsata ära tükk bussi- ja rongireisijate turust.
„Igal aastal doteerib riik ligi 70 miljoni euroga ühistranspordi liiklust ja maakonnasisesed bussiliinid on ühed kallimad. Samuti maksab riik igale Tallinna–Tartu rongireisijale üle 25 euro peale!
Toimub meeletu raha raiskamine ja olukord on seda absurdsem, kui tegelikult sõidavad maanteedel igapäevaselt sajad tuhanded autod vabade istekohtadega, mida saaks oluliselt efektiivsemalt ja säästlikumalt kasutada,” nendib Kütt.
“Arendame oma rakendust kõigepealt Eesti turul ning kui oleme soovitud funktsionaalsuse ja mugavuse rakenduse osas saavutanud, alustame laienemist teistele välisturgudele.”
Esialgu on arveldamine reisija või pakisaatja ja autojuhi kokkuleppe küsimus ning enamasti tehakse seda sularahas. Wisemile'is saab tulevikus mobiilimakse kaudu otse autojuhile maksta!