Nutikellade äri polegi surnuna sündinud? Apple ja Samsung hakkasid korraga häid tulemusi saama
Läbimüügi mõttes eristub aga kaks selget liidrit: Apple ja Samsung. Apple koorib enamiku nutiseadmetootmisega seonduvatest tuludest. Samsung on aga täielik kuningas Androidi-turul.
Huvitaval kombel jätkub nende vastuseis ka täpselt nutiseadmete turu uuel lahinguväljal, milleks on nutikellade müümine.
Samsungi 2014. a aprillis ilmunud Gear S2 osutus suureks hitiks Hiinas - kinnitamata andmetel läks hiljuti kaheksa tunni jooksul kaubaks 180 000 eksemplari. Need on juba numbrid, mille üle nutikellaäris uhkust tunda võiks!
Asja teeb veel eriti põnevaks, et Gear S2 ei jooksuta opsüsteemi Android Wear, vaid Samsungi osalusel arendatavat rivaali Tizen. Katsed pakkuda ka seda jooksutavaid nutitelefone on edutult hääbunud.
Turu-uuringute firma Strategy Analytics väidab aga, et Apple'i nutikell Watch, mis ilmus 2015. a aprillis, müüb veelgi paremini. Nende hinnangul läks perioodil tänavusest juunist kuni septembrini maailmas kaubaks 4,5 miljonit Apple Watchi.
Nii et põhimõtteliselt võttes sama seis nagu nutitelefonide turul: Apple on tipus ja kõiki ülejäänusid ruulib Samsung. Ajalugu kordub. Aga peaasi, et sai tõestatud, et nutikellade äri polegi surnuna sündinud. Neil vidinatel on tuliseid fänne ka.