Kogu maailmas on Nissan müünud 190 000 elektriautot, mis teeb temast elektriautode turul võimsa liidri. Ühtekokku on “särtsukad” maha sõitnud ligi kaks miljardit kilomeetrit, kirjutab WHATCAR?

Euroopa teedel vurab juba 46 000 Leaf-väikeautot ning nende müük näitab jätkuvalt tugevat kasvutrendi. Seda eriti neis riikides, kus valitsused on suutnud pakkuda korraliku toetusprogrammi maksusoodustuste ja eeliste näol.

Kõige suurema hüppe tegi Nissani elektriautode müük 2013. aastal, mil kasv, võrrelduna eelnenud aastaga, oli 76,8%.

Keskkonnateadlikku inimest rõõmustab asjaolu, et iga 1000 elektriauto lisandumisel linnaliiklusse väheneb CO2 heitmete kogus aastas 32 000 kg võrra.

Huvitav fakt tarbijauuringust, et koguni 92% Leafi omanikest on raskelt rahul ja 96% soovitavad Leafi ka oma sõpradele.

Ehk siis, olenemata pisukesest rahulolematusest, peetakse Leafi jätkuvalt elektriauto sünonüümiks ning soovitatakse esmajärjekorras kõigile, kel särtsuauto soetamine mõttes.

Seega on Leaf jätkuvalt kõigutamatu turuliider ning peaaegu et sünonüüm sõnale “elektriauto”.

“Uus” tähendab uusi elektrilisi sõidukilomeetreid

Peamine “uus” tuleb Leafil selgi korral akupakist: 30 kW aku annab 26% suurema sõiduraadiuse, mis reaalses elus tähendab kuni 250 särtsukilomeetrit ühe laadimisega ning sihipärase kasutamise puhul ühte laadimiskorda kahe päeva jooksul. Tootja annab lisaks akupakile 8-aastase garantii kuni 75% akumahuni.

Lisakilomeetrite saavutamiseks on liitium-ioonaku keemiat veidi “tuunitud”, nii, et see peaks paremini vastu temperatuurimuutustele.

Veidi aitavad uuendused vähendada ka kiirlaadimistest tulenevat aku eluea vähenemist, aga soovitus on endiselt- võimalusel kiirlaadimist vältida ja kasutada kodust tavalaadimisrežiimi.

Alates turuletulemisest 2010. aastal on see Leafile kolmas uuenduskuur. Olemuslikult midagi ei muutunud, väikesed täiendused Nissan Connect EV infolustiväljas, kolm uut värvitooni valikus ja varustustasemetes sisalduva korrigeerimine jätavad Leafi ikka äratuntavalt Leafiks.

Mulle isiklikult selline lähenemine väga meeldib. Milleks muuta midagi, mis hästi töötab? Leaf on linnapildis selgelt eristuv. Ning just linnaliiklusse sobib Leaf kõige paremini, sest kõigi EV liikmete “kütusekulu” on optimaalsem kiirustel, mis jäävad vahemikku 40-80 km/h.