Nimelt otsustas USA valitsus 1973. aasta naftakriisi järel kehtestada kütusekulu standardid, mida autoehitajad pidid järgima, kirjutab WHATCAR?

Kena, kuid läks nii, et sõiduautodele seati palju karmimad nõuded kui maasturitele (SUV) ja kergveoautodele. Nii läkski USA sõiduautoehitus kiiresti põhja, kust alles viimastel aastatel on hakatud välja tulema. Ning sestpeale on pikapid ja maasturid ameeriklaste seas kõrges hinnas.

Möödunud sajandi viimastest aastatest saadik pakub suurt maasturit ka General Motorsi (GM) kõige luksuslikum mark Cadillac. Escalade'i nime kandva auto uusima versiooniga tegi WhatCar.ee proovisõitu.

GM-ile tüüpiliselt ei hakatud jalgratast algusest peale konstrueerima. Aluseks võeti Chevrolet Tahoe/GMC Yukon ning riietati nooblisse ülikonda.

Seetõttu kannab Escalade'i välimus paljusid Cadillacile tüüpilisi detaile - esi- ja tagalaternad, radiaatorivõre ja kandilis-jõuline üldkujundus.

Ja ta on suur. Üle kahe meetri lai ja ligi kaks meetrit kõrge (kergemaks sisenemiseks-väljumiseks varustatud astmelaudadega).

Pikkus - 5,18 m - ei tundu nii aukartustäratav, kuni märkame, et tegu on lühikese versiooniga. Pikem, Escalade CSV, on 5,70-meetrine. Niisuguste mõõtmetega auto all tunduvad 22-tollised veljed kaunis tagasihoidlikena.

Auto sisemus on Cadillacile omaselt luksuslik, kuigi Euroopa noobelmarkide austajad leiavad sealt ilmselt mõningaid kriitikakohti. Kuid istmed on kahes eesmises reas mugavad ja köetavad. Esiistmed on pealegi varustatud tuulutus- ja massaažiseadmetega.

Teise rea kahele üksikistmele järgneb elektriliselt pakiruumist tõusev kolmas rida, milles paberite järgi kolm kohta.

Praktiliselt mahub jalalabasid omav täiskasvanu sinna vaid keskele, kus saab jalad ette sirutada. Nii et kui mugavusest rääkida, on Escalade praktiliselt neljakohaline.

Pealegi võtab tagumine "pink" enda alla peaaegu kogu pakiruumi, jättes 1461 liitrist järele 430.

Tänapäevale kohaselt on infolustisüsteemile tõsist tähelepanu pööratud. Nii asuvad esiistmete peatugedes ekraanid, millele saab kujutise kas auto enda DVD-mängijast või ekraaniga ühendatavast signaaliallikast.

Helisüsteemi tegi Bose ja selle üle viriseda ei saa. Muuhulgas sisaldab see mürasummutusfunktsiooni - süsteem jälgib müra allikaid, spektrit ja tugevust ning tekitab vastandfaasis helilaineid, mis müra neutraliseerivad.

Juhi ees asuvas näidikuplokis ei leia te ühtegi "päris kella" - kõik kuvatakse virtuaalsetena värviekraanile. (Ja näevad igati kenad välja). Kõige tähtsamad andmed, nagu spidomeetri näit või navigaatori öeldud järgmine manööver, aga on näha tuuleklaasil.