• Juke tähistab viiendat sünnipäeva
• Uued ja võimsamad jõuallikad
• Eestlased armastavad palavalt Qashqaid

Ootusärevus oli suur, sest maiuspalana lubati ajakirjanikele kohalikul lennuväljal võimalust, Juke-R 2.0-ga trikke teha. Ikkagi Juke viies sünnipäev!

Juke-R teine põlvkond on sarnaselt eelkäijale varustatud 3.8-liitrise ülelaadimisega V6 twin-turbomootoriga ning võimeline arendama kuni 600 hj. On, mida oodata.

Tulemata jäänud R ei rikkunudki päeva.

Kohapeal selgus tõsiasi, et R kannatas ootamatu tehnilise rikke käes ning kiivrid, kindad ja instruktorid sel korral tööd ei saanudki.

Ausalt öeldes, ma ei morjendunud suuremat, tegin selle asemel pikemaid ringe Juke Nismo RS-iga ning esimest korda testsõitudeks välja toodud X-Trail DIG-T 163ga.

Eurooplased on viie aastaga Juke kummastava ja vastakaid emotsioone tekitava välimuse omaks võtnud ning valivad väikest krossoverit meelsasti, vanusest ja soost olenemata. Kuna auto on silmapaistev, siis küsitakse järjest rohkem ka Nismo RS versiooni.

1.6-liitrine otsepritsega DIG-T turbomootor koos 6-käigulise variaatorkasti või manuaaliga annab välja kuni 214 hobujõudu ning näeb oma RECARO-istmete ja sportlikkust rõhutava disainikeelega edev välja. Suures joones 30 000 euro eest saada suhteliselt suurepärase sooritusega sportlane, on päris hea pakkumine!

Minu eelistus on Juke Nismo RS puhul kuuekäiguline käsikast, mis on ilmselgelt kiirem ja käepärasem kui variaatorkast, mis ka “Sport”-režiimil hetke enne tegutsemahakkamist mõelda tahab. Mind ei häirinud ka ummikutes nõksutades käsitsi “vehkimine”, sest käiguvahed on piisavalt pikad ning konkreetsed, et juhile mõningane närvilisus andeks anda.

X-Trail jätab mind isiklikult jätkuvalt külmaks. Tõenäoliselt on põhjus selles, et olen tüüpiline eestlane ja mulle meeldib rohkem pehmema joonega ja pisem Qashqai. Liiatigi, kui sellele pakutakse sama kõva, DIG-T 163-e!

Neid kahte võrrelda ei anna, jätkuvalt tundub, et X-Trailile on unustatud mootor peale panna. Pole küll minu asi öelda, aga mägedesse ma selle masinaga tõesti ei läheks, kohalikul lauskmaal saab muidugi kenasti hakkama.
Loe pikemalt WhatCar-ist

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena