Tegu on High Mobility-iga, Berliinis baseeruva idufirmaga, mille taga on eestlased Kevin Valdek ja Risto Vahtra. L.A. automessi tulevikutegijate hulka valitigi nende ettevõte Berliinis toimunud üritusel ja nüüd saab firma USA autotööstusega lähemaid tutvusi sõlmida.

High Mobility töötab tehnoloogia kallal, mis lubab inimesel oma nutitelefoni või muu seadme abiga end autole "tutvustada". Kui inimene seejärel autot kasutama hakkab, teab sõiduriist juba seda, kuidas talle meeldib sõita, mis muusikat kuulata, kuhu ta teel on jne.

Selline tehnoloogia oleks eriti kasulik linnades, kus üha rohkem kasutatakse lühirendi-stiilis autojagamist: reserveerid mobiiliäpist auto, kõnnid selleni ja masin juba "tunneb" sind ära ning teab sinu eelistusi. Äpi-põhine autojagamine on Berliinis ja teistes Euroopa pealinnades üha populaarsem.

High Mobility teeb praegu tehnoloogiast koos ühe suure autotootjaga prototüüpi, kuid kellega ja millist, seda on Risto Vahtra sõnul veel vara öelda.

L.A. automessi tulevikutegijate hulka valiti veel näiteks sellised ettevõtted nagu TriLumina ja Quanergy, mis teeb isesõitvatele autodele vastavalt lasereid ja lidareid, Driversiti, mis on loonud juhi nutitelefoni sensorite põhjal avariiennetus-süsteemi, ja Elio Motors, mis on loonud kahekohalise kergauto, mis võtab 2,8 liitrit kütust saja kilomeetri läbimiseks.

Loe ka Eesti Päevalehe mullust pikemat lugu sellest, millised High Mobility plaanid autotööstuses on.