Proovisõit: SsangYong Tivoli – pass auf, der Drache kommt!
Tegelikult isegi topeltlohe, sest Korea vanima autotootja nimi SsangYong tähendab ligikaudu "kahekordset lohet", kirjutab WHATCAR?
Võõras SsangYong eestlastele ei ole, seda marki sõidukeid müüdi meil möödunud sajandi lõpus ja käesoleva esimesel kümnendil. Igati rahuldavate sõidukite (tollal sai SsangYong palju oskusteavet Mercedeselt) müüki piiras nende... viisakalt öeldes, omapärane välimus.
Olgu siin mainitud nelikveoline hiid-mahtuniversaal Rodius (mille kõik vene keelt oskavad autoajakirjanikud üksmeelselt Urodiuseks ristisid) või maastur Actyon .
Tõsi, mulle on küll arusaamatuks jäänud, miks kolm aastat hiljem Actyonile õige sarnase disainiimega X6 turule tulnud BMW selle eest kiita sai, kuid ega ma masside psühholoogias kodus ei ole kah.
Kuid aitab ajaloost. Tänavu kevadest on SsangYong Eestis taas müügil, edasimüüjaks TopAuto. Ning nüüd jõudis salongi ka uusim mudel, kevadel Genfis näidatud kompakt-krossover Tivoli.
What Car? Eesti sai proovisõiduks uhiuue, vaid 68 km läbinud eksemplari.
Tivoli välimus ei meenuta õnnetuid eelkäijaid milleski. Kujundus öeldakse pärinevat itaallaste sulest, ka nimi Tivoli ei tähenda Kopenhaageni lõbustusparki ega selle arvukaid analooge, vaid viitab Rooma lähedal asuvale väikelinnale, mis juba antiikajal oli rikaste ja ilusate suvituskohaks.
Mulle meeldib, et Tivoli ei järgi praegust ümarat disainistandardit, vaid on mõnusalt kandiline.
Silma hakkavad radiaatorivõre puudumine (kas kujundajatel sai villand mõnede Euroopa markide vaalasuude vaatamisest?), omapäraselt rõhutatud rattakoopad ning A-piilar, mis kohtub katusega selgelt väljendatud nurga all, mitte sujuvalt.
Viimane võte annab muide sisenemisel-väljumisel meeldivalt palju pearuumi, ja koos tahapoole tõusva aknajoonega tuletab pisut meelde Suzuki Swifti või eelmise põlvkonna Škoda Fabiat.
Soovi korral saate lasta Tivoli katuse ja küljepeeglid ülejäänud autost erinevat värvi värvida, ja see 650-eurone kulutus edevusele ei ole minu arvates liigne.
Tivoli (peale baasversiooni) varustatakse ka tagurduskaameraga, kuid see asub meie kliima jaoks liiga madalal ja määrdub üsna ruttu.