• • Põhineb Quattroportel
  • • Esimene diiselmootoriga Maserati
  • • Hind alates 68 321 eurot

Võib spekuleerida, mis oli kaasaegse Ghibli (samanimelist mudelit on Maserati tootnud ka 60-ndate lõpul ja 90-ndatel) sünni põhjuseks, aga küllap vajati olemasolevate ja sisuliselt ikkagi nišimudelite kõrvale midagi, mille abil müügiarve kasvatada ja ettevõtte rahakukrut täita.

Arusaadavalt devalveeriks kompakt- või väikeauto kuulsa margi imidžit, seega positsioneeriti uustulnuk E-segmendi ehk suure keskklassi (mulle endale tundub nimetus äriklass isegi kohasemana) ülemisse otsa.

Selles grupis ruulivad eelkõige saksa preemium-margid ja vett üritavad segada Jaguar, Volvo, Tesla ning veel mõni.

Lai ja madal

Disain on kahtlemata Ghibli üks suuremaid trumpe. Kupeeliku kerejoonega sedaan on lai ja madal, pikk kapott kaardub allapoole efektse iluvõre poole. Raamideta küljeklaasid, laiad “puusad” ja isegi baasversioonis 4 suurt summutiotsa kõnelevad sportlikkusest ja võimsusest. Kuigi kerekujult enim ehk MB CLS või isegi Audi A7 moodi, siis tõepoolest, saksa autodega seda “itaallast” segamini ei aja!

Salong tundub samas üllatavalt tagasihoidlikuna. Näidikuplokk juhi silme ees on tavaliste “kellade” ja osutitega, infotabloo sealsamas evib samuti klassikalist ülesehitust ja kujustust.

Kogu auto süsteemide juhtimine käib läbi 8,4-tollise puutekraani, mingeid pöördnuppe või puutplaate pole. Soovitud seadistusi leida pole keeruline ja virtuaalsed otseklahvid erinevatesse valikutesse on ekraani allosas kogu aeg käeulatuses.