Tšehhi lennukitootja toob 2017. aastal turule uue propellerlennuki L-410 NG
Kunovice lennukitehases valmis ehitatud näidismudel sooritas esimese lennu tänavu 29. juulil. Aircraft Industriesi kinnitusel osutusid kõik lennuki süsteemid funktsionaalseteks. Praeguste eelduste kohaselt peaks sertifitseerimine edukaks kujunema ja L-410 NG seeriatootmist alustatama 2017. aastal.
Uue L-410 täissuuruses prototüüpi esitleti hiljuti Venemaal Jekaterinburgis toimunud lennundusmessil. Jekaterinburgi on peakorteri rajanud ka kontsern UGMK, millele Tšehhi lennukitehas kuulub.
Arendustöö L-410 kallal algas juba 1960. aastatel toonase Tšehhoslovakkia lennukitootja Let Kunovice ettevõtmisel. Mudeli projekteerimise lükkas käima Nõukogude lennufirma Aeroflot, mis otsis samal ajal turbiinmootoritega asendajat oma mudelile Antonov An-2.
Pärast mudeli L-400 esmaseid katseid töötati välja uus mudel nimetusega L-410 Turbolet. Esimene prototüüp tähistusega XL-410 tõusis esmakordselt taevasse 1969. aasta 16. aprillil.
L-410 praegusel ajal kõige levinumal versioonil L-410UVP-E on varasematega võrreldes suurem maksimaalne stardikaal (6400 kg), võimsamad M601E-tüüpi mootorid ja uued viie labaga V 510 -tüüpi propellerid; tänu paakidele tiibade otstes on sellesse võimalik tankida rohkem kütust. Mudeli esimene lend toimus 1984. aastal; seeriatootmist alustati 1986. aastal.
Rohkem kui 1100st valmis ehitatud eksemplarist on jätkuvalt aktiivses kasutuses umbes 500. Suurem osa neist toimetati omal ajal mõnda endistest Nõukogude Liidu liikmesriikidest, kuid nüüdseks on need maha müüdud peamiselt Aasias, Aafrikas ja Lõuna-Ameerikas tegutsevatele lennufirmadele.
Euroopas on tänase päevani kasutusel 40 lennukit, osa reisilennukitena, osa langevarjuhüpete sooritamiseks. Venemaal ja endistes Nõukogude Liidu riikides kasutatavate lennukite hulk ei ole teada. Eesti politsei- ja piirivalveameti lennusalgal on kaks seirelennukit L-410.
Üheks L-410-seeria plussiks on tõik, et see saab hakkama startimise ja maandumisega ka väga lühikestel või suisa pindamata stardi- ja maandumisradadel. Näiteks Lukla lennuväljal Mount Everesti nõlval.