Proovisõit: Toyota uuenenud Auris – hübriid võidab südameid
Aurise uuenduskuur ei ole olnud nii põhjalik kui Yarisel või Avensisel. Esimesena näeb vahet esiosas, kus uue kuju on saanud iluvõre, tuled ja kaitseraud - aga väga suured muutused oleksidki ehk ära nullinud selle “miski”, mis teeb Aurise tänavapildis äratuntavaks, kirjutab WHATCAR?
Toyota sõpradele on Aurisel pakkuda mõnigi hea uudis aktiivturvalisuse vallas, uusi ostjaid võiks ahvatleda edasiarendatud hübriidtehnoloogia ning normaalne hind.
Välimus igavalt meeldejääv
Just nimelt, igavalt meeldejääv välimus! Iga komponent eraldi vaadelduna mõjub nagu iga teine, kaasaegne autokujunduselement. Üheskoos moodustavad nad selle, mida juba eelmise põlvkonna puhul võis nimetada konservatiivseks, ajatuks Aurise-disainiks.
Kaasajastatud esi- ja tagaosa ning madalamale toodud raskuskese loovad mulje laiemast ja sportlikumast sõidukist. Esimestele leedidele on lisandunud nüüd ka leed-tagatuled, mille kuju meenutab avatud juuksenõela.
Interjööris jätkub kandiline ruumikus - veidi kaasaegsema joone saanud armatuurlaud “kukub” jätkuvalt üsna sirgelt alla, jättes eesistujaile kõvasti jalaruumi ning lihtsustades vajalike nuppude silma ja sõrmega tabamist.
Ehkki juba eelmisele Aurisele ei olnud suuremaid etteheiteid salongimaterjalide osas, väidab tootja, et ilulõigatud Aurises on kõik veel suurepärasem, luksuslikum, kaasaegsem. Plast on käe all pehme ning puudub uuele autole iseloomulik lõhnabukett.
Istmed on enam-vähem, jaapani autodele omaselt askeetlikud, aga neis kannatab sõita ka pikemat vahemaad, ilma, et peaks vahepeal istenurka mugavamaks korrigeerima. Juhiistmele on lisatud elektriliselt sätitav nimmetugi, seda ka madalaimas, Standard varustusastmes.
Meeleolu loob 4,2-tolline TFT ekraan, mille pilt on selge ja kasutamine üsna lihtne. Siin soovitan julgelt tellida lisavarustusena kaasa navi, mis on kiire, täpne ja kuvab õigeaegselt suunised, kiiruspiirangud jm teekonnal hädavajaliku.
Uuenenud Aurist pakutakse kahes kereversioonis: luukpärana ja ruumikama, Touring Sports versioonina. Kel vaja ratastel magamistuba, see vaadaku Touring Sportsi poole, võrrelduna luukpära 360-liitrise pakiruumiga, lubab Touring Sports koguni 530-liitrist pakikandmisvõimalust. Istmete oskuslikul kokkulappimisel saab selle auto tagaossa kujundada rahulikult terve magamistoa.
Kui midagi ette heita, siis panipaikade vähesust ja väiksust. Pikal sõidul võivad taga istujatel jalad tulitama hakata, aga kui tahaistmele lubada vaid kaks istujat, siis jääb neile mõningane mänguruum siiski alles. Täpsuse huvides, Auris (eriti selle hübriidversioon) on mõeldud linnas liiklemiseks. C-segmendi sõidukiga nelja-või viiekesi pikamaa-otsade tegemine on siiski pigem erand kui reegel.
Samm edasi aktiivturvalisuses
Uued autod on tänapäeval enamasti ühtviisi sõidetavad ning valiku langetamisel hakkavad mängima pisiasjad - kui palju saab kaasa head ja paremat standardvarustuses ning mida tuleb juurde valida lisanimekirjast?
Standardvarustuses Aurisel on peal näiteks “saada-mind-koju” esituled, rehvirõhu hoiatussüsteem, juba räägitud elektriline nimmetugi. Uudse Toyota Safety Sense abipaketi saavad autoga kaasa üksnes kõrgema, Luxury varustustasemega Aurise ostjad, teistel tuleb see lisaks tellida.
Soovitan seda tungivalt teha, sest mõnesaja eurone väljaminek auto liisingmaksetes tunda ei anna, küll aga aitab sõiduturvalisusele märkamatult (see-eest aktiivselt) kaasa.
Sõidurajalt lahkumise hoiatus, liiklusmärkide “lugemine”, automaatselt peale-ja mahalülituvad kaugtuled on tänastel sõidukitel pigem uus normaalsus kui kosmoseteadus.
Nimetatud turvapaki olulisim assistent on PCS ehk kokkupõrke ennetamise süsteem, mida ajakirjanikud väikesel ringrajal “seina sõites” testida said. Olukorras, kus teele ilmub ootamatu takistus, pidurdab auto hoo ise maha. Tõsi, juhil on soovitav olla täie teadvuse juures, et mitte valesid liigutusi teha.
Kiirusel 40 km/h liginev sein paneb alateadlikult pedaale sõtkuma ja rooli kõrvale keerama - kui sellest paanikakohast aga üle saada, siis pidurdab PCS suhteliselt sujuvalt hoo maha ning laupkokkupõrget ei toimu.
Süsteemil on veel üks nüanss- nimelt annab lidari-ja radarisüsteem aegsasti visuaalselt ja heliliselt märku, kui teel varitseb oht. Kui siis juht õigeaegselt ei reageeri, võtab Auris juhtimise korraks üle, et olukord päästa. Avariiennetussüsteem rakendub kuni 80 km/h ja on seega mõeldud ennekõike linnaliikluses ohtude ennetamiseks.