Rajalt, mis on mõeldud vägagi tõsistele maastikuautodele ning kus suure tõenäosusega oleks enamik Eesti rahva lemmik-linnamaasturitest jänni jäänud. Eriti ülijärskudel tõusudel, kust Golf tänu oma kergele kehakaalule mängleva kergusega üles ronis, kirjutab WHATCAR?

Muljet avaldas auto ka vastupidisel teekonnal, ehk laskumisel. Kui lülitada puutetundlikult ekraanilt sisse offroad-režiim, seadistab see auto tõeliseks maasturiks, kaasa arvatud aeglasem ülekanne, veojõu jagamine kasvõi ühele ainsale rattale, automaatne mägipidur jms. Ehk mäest alla laskudes ei pea juht ise pidurdamisele üldse mõtlema.

Kliirens 20 mm kõrgem

Üks kiivamalt hoitud saladusi on uuel Alltrackil aga tema põhju kõrgus maapinnast. Ehk siis kõige olulisem omadus maastikul sõiduks.

Pressiteatest võib lugematul arvul kordi lugeda, et see on 20 mm kõrgem kui tavaliselt Golf Variandil, kuid konkreetset numbrit ei ole.

Kui palju on see aga tavalisel Golf Variandil, sellest vaikib pressiteenistus samuti kui haud. Mitte kusagil, mitte sõnagi. Igatahes pooletunnine internetis surfamine ja kõikide asjakohaste pressiteadete läbilugemine ei too vähimatki selgust.

Lõpuks leian siiski ühe numbri: 137 mm! Küll üsna mitteametlikust allikast, kuid sellisel juhul saame rääkida Alltracki puhul 157 mm kliirensist, mis mööngem tõika, on sellise auto kohta üsna tagasihoidlik number.

Peamisel rivaalil, Škoda Octavia Scoutil, on see näiteks 171 mm, Seat Leon Experience'il 172 mm. Küllap just siin peitubki põhjus, miks räägib Volkswagen ainult +20 millimeetrist.

Kuid nagu tõestas proovisõit maastikurajal, siis on see siiski täiesti piisav, et julgelt maanteelt maha keerata. Sest kui palju ikka reaalselt sellise autoga tõsiseid offroad-katseid tegema minnakse. Pigem on see auto, mis enamuse ajast veedab siledal asfaldil, kuid vajadusel saab hakkama ka keerulisemates oludes.

Ning kompromiss maantee- ja maastikusõidu vahel oli ilmselgelt ka põhjuseks, miks kliirensiga seekord üle ei pingutatud. Kurvides püsib auto väga stabiilselt ning tõtt öelda enamat pole igapäevaeluks vajagi.