RZD käitab juba praegu Siemensi toodetud, maksimaalselt 250 kilomeetrist tunnikiirust võimaldavaid Velaro marki ronge 1520 mm rööpalaiusega liinil Moskva ja Peterburi vahel. Moskva-Kaasani liin kujuneks Venemaa esimeseks spetsiaalselt kiirrongide tarbeks kavandatud liikluskoridoriks.

Insenertehnilisi vaatlusuuringuid, arenduskava koostamist ja projekteerimisdokumentatsiooni väljatöötamist hõlmava lepingu eelarveks on 20 miljardit rubla (356 miljonit eurot). Leping peab andma tulemusi 2016. aasta lõpus.

Tehnilise projekteerimise instituudi Mosgiprotrans juhitud konsortsiumisse kuuluvad lisaks linnarongiliikluse projekteerimise spetsialistid ettevõttetest Nizhegorodmetroproekt ning China Railway Eryuan Engineering Group Co (CREEC). RZD kinnitusel on CREEC koos oma 16 tütarettevõttega projekteerinud Hiinas rohkem kui 3500 marsruudikilomeetrit kiirraudteid rongidele liikumiskiirusega 250 kilomeetrit tunnis või rohkem.

Tulevikus seitset oblastit läbivale Moskva-Kaasani rongiliinile on kavandatud 15 jaama, s h Vladimirisse, Nižni Novgorodi ja Tšeboksarõsse. Moskva ja Kaasani vahelise reisi aega peaks kavandatav liin vähendama praeguselt enam kui 13 tunnilt vaid kolmele ja poolele tunnile. Esmaseks rongiliiklejate arvuks hinnatakse 10,5 miljonit reisijat aastas. 

Kaugemas tulevikus võidakse kiirliini pikendada Jekaterinburgini.

Kavast rajada 2018. aastaks toimiv 770 kilomeetri pikkune, Kaasanit ja Moskvat ühendav rongiliin andis Venemaa president Vladimir Putin esmakordselt teada 2013. aastal Peterburi rahvusvahelisel majandusfoorumil. Senine kava annab mõista, et Moskva-Kaasani liin saab olema Venemaa esimene kiirrongiliin, millel rongid saavad liikuda kiirusega kuni 400 kilomeetrit tunnis.

Olemasolevad kiirrongiliinid

  • Moskva-Peterburi raudteel sõitva rongi Sapsan (“rabapistrik”) tippkiiruseks on 250 kilomeetrit tunnis. Siemensi toodetud Velaro rongide Vene raudtee jaoks kohandatud mudelid alustasid tööd esimesel, 250 kilomeetrise tunnikiirusega liiklemiseks renoveeritud raudteel 2009. aasta 26. detsembril.
  • Helsinki-Peterburi 200 kilomeetrise tunnikiirusega kiirrongiliin, millel liiklevad Karjala rongiklassi Sm6 standardile vastavad rongid nimetusega Allegro, alustas tööd 2010. aasta 12. detsembril, kahandades reisiaega 5,5 tunnilt 3,5 tunnile.
  • Kiirrongiliiklus algas Nižni Novgorodi jaoks 2010. aasta juulis. Kaks Sapsan-tüüpi kiirrongi teevad ekspress-reise Moskva ja Nižni Novgorodi vahel, üks Nižni Novgorodi ja Peterburi vahel.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena