1984. aastal müüki jõudnud esimene Renault Espace oli Euroopa D-kategooria sõidukite hulgas üks teenäitajaid. Espace'i sabas tulid tootjad ridamisi välja funktsionaalsete mahtuniversaalidega, mis leidsid oma koha nii kommerts- kui ka erakasutuses, kirjutab WHATCAR?

Kirjanduslikult liialdades võib öelda, et paar aastat tagasi said disainerid ja insenerid ette valge paberilehe pealkirjaga “Espace” ja vabaduse leiutada uuesti... kosmos (“espace” pr.k “kosmos”). Soovitavalt “viis ühes” kosmos.

Lähteülesandes oli ka kirjas, et liikuda tuleb MPVst (otsetõlkes “mitmeotstarbeline sõiduk”) SUV-i suunas, sest just “kõigesõitjate” elik krossoverite segmendis kosuvad müüginumbrid kogu Euroopas kõige kiiremini.

Seega: uus platvorm, 4 WS (nelja ratta pööramine), kolm uut mootorit, uus sissepritsesüsteem, uued välis- ja sisedisain, öölillas pärlmutterkuues eriväljaanne Initiale Paris… ja viis sõiduviisi valikut. See on uus, “viis ühes”, seitsmekohaline SUV- kosmos, mis Eestis maikuus müügile jõudis. Renault Espace.

Välimuses nii Qashqaid, Cliot kui ööliblikalillat

Et aru saada Espace'i põhiolemusest, tuleb meelde jätta Renault uus slogan: “Elu täis kirge” (Renault – Passion for Life).

Alates nüüdsest lubab Renault pidulikult, et edaspidi on nende loodud sõidukid mõeldud inimestele mugavaks kasutamiseks, meeldimiseks, paremaks ajaveetmiseks. Peale selle on need muidugi ka kvaliteetsed ja atraktiivsed.

Tõsi ta on, et kohe esmapilgul võlub Espace oma peaaegu et määratlematu, aga silmapaistva ja meeldejääva välimusega ning kvaliteetsete koostematerjalidega.

Peale vaadates on üheselt selge, et tegu on Renault-Nissani alliansi toodanguga, kuskilt alateadvusest sööstavad esile mälestused uuest Qashqaist ja värskest Cliost.

Ühisele CMF-platvormile ehitatud Espace'i puhul pole askeesist juttu, atleedist küll. 17 kuni 19 tollised veljed, voolavalt nurgelised vormid, rohkelt kroomi ja kõrgläiget, LED-päevatuled ja uudse kujuga laternad; kirsiks tordil näkkupaiskuv hiiglaslik “teemant” autoninal- Espace'ist on väga raske mööda vaadata.

Kohe alguses põrutab Espace turule ka eriväljaandena, Initale Paris nime all. Panoraamkatuse ja rohkete iludetailidega raamistatud sõiduki eripära peitub tema kordumatus, ööliblikalillas värvuses, mille saavutamiseks nähti väidetavalt mitmeid kuid vaeva ning avati suisa eraldiseisev värvimisliin.

Initiale tunneb linnapildis ära taguotsale kinnitatud nimest “Initiale”, panoraamkatusest ning tõenäoliselt ka sõitjate raskelt rahuololevatest nägudest.

Kogu lisavarustus, mida Espace'ile lubatakse, on Initiale'le peale pandud. Vägev värk. Minu kaksteist punkti läheb, lisaks panoraamvaatele, esimesele kolmurkaknale, mis loob juhist ettepoole tõelise avaruse tunde. See ongi kosmos.