Nädal hiljem on otse Jaapanist siia Photopointi ajaveebi salajastesse laboratooriumidesse jõudnud aga sellesama uhiuue kaamera prototüüpversioon, kirjutab Photopointi ajaveeb.

“Prototüüp” tähendab siin seda, et K-3 II on küll riistvaraliselt täiesti valmis, kuid tarkvara poolest veel viimases arendusjärgus. Kõik funktsioonid – nii vanad kui ka uued – toimivad, kuid ei pruugi toimida sellisel tasemel nagu suve algul müügile oodataval kaameral.

Seetõttu ei ole mul lubatud avalikustada selle kaameraga tehtud fotosid – küll aga saan edasi anda esimesed muljed uuest tehnoloogiast Pixel Shift ja muidugi tutvustada kaamerat ennast.

K-3 II olulisemad omadused ja tehnilised andmed:

* K-3 II täiustatud versioon 07.10.2013 esitletud kaamerast Pentax K-3
* Samas klassis peegelkaameratega Canon EOS 70D ja Nikon D7200
* 24,35 MP CMOS sensor (ilma madalpääsfiltrita)
* “AA Filter Simulation”: vajadusel sisse lülitatav režiim simuleerib madalpääsfiltri efekti – sensorit liigutades
* Sensoripõhine värinastabilisator
* Safox 11 teravustamissüsteem. 27 teravustamispunkti, 25 neist risttüüpi ehk eriti tundlikud. Teravustamine toimib valgustugevuse EV -3 kuni EV 18 vahemikus
* 86 000 piksliga RGB särimõõtesensor mõõdab säri “ekstreemse täpsusega” Säri mõõtmisel saadud andmeid kasutatakse autofookuse ja värvustasakaalu veelgi kiiremaks ja täpsemaks määramiseks
* Sarivõte: 8,3 kaadrit sekundis (kuni 60 täissuuruses JPG kaadrit või 23 RAW kaadrit järjest)
* 3,2″ LCD-ekraan. 1 037 000 pikslit. Ilma õhuvaheta konstruktsioon muudab ekraani Ricohi andmetel vähem peegeldavaks
* Pildiotsija: 100% kaadri katvuse ja 0,95x suurendusega pentaprisma. Prisma on sarnaselt kaameraga K-3 kaetud vääristusega, mis peaks tagama eriti ereda vaate
* MPEG-4 AVC/H.264 filmiklipid salvestuvad maksimaalselt Full HD lahutusvõimega 1920 x 1080 (60i/50i/30p/25p/24p)
* Integreeritud monomikrofon; 3,5 mm audiosisend ja 3,5 mm audioväljund * Säritust ja heli saab reguleerida manuaalselt. Filmides saab kasutada ka digitaalseid filtreid.
* Intervallvõte (time-lapse), mitme särituse üheks kaadriks pildistamine, 14 digitaalset filtrit, 14-bitise RAW faili salvestamine, HDR-intervallvõte
* D-LI90 liitiumaku pildistab ühe laadimiskorraga 720 fotot (CIPA standardse testi järgi)
* USB 3.0 pesa, kaks SD kaardipesa, eraldi pesa välise toite jaoks, välgusünkro-pesa, HDMI Type D pesa

Kuna K-3 II on nii visuaalselt kui ka tehniliste omaduste poolest K-3-ga esmapilgul väga sarnane, siis kordame üle ka nende kahe aparaadi erinevused.

K-3 II kaamerale on lisatud

* GPS ja elektrooniline kompass (eemaldatud on integreeritud välklamp)
* Täiustatud keresisene värinastabilisaator (nüüd Ricohi sõnul ja CIPA standardse testi kohaselt efektiivsusega 4,5 stoppi)
* Uus funktsioon Pixel Shift Resolution – pildistab 4 kaadrit, nihutades pildisensorit iga kaadri vahel piksli võrra. Tulemuseks on Ricohi sõnul parema dünaamilise ulatuse ja värvusinfo ning väiksema digimüraga fotod
* Kiirem jälgiv autofookus tänu täiustatud algoritmidele (2015. aastal välja tulevate uute objektiividega)

Pikslinihutamine

Uue huvitava funktsiooni Pixel Shift Resolution nimi võib ehk olla eksitav, sest lahutusvõime (resolution) all ei mõelda siin pikslite arvu/foto suurust, vaid hoopis lahutusvõimet värvuse ja detailsuse osas.

K-3 II pildistab Pixel Shifti režiimis 4 fotot, liigutades nende fotode vahel pildisensorit 1 piksli võrra. Neljast fotost paneb kaamera kokku ühe, parema dünaamilise ulatuse ja suurema värvusinfoga foto.

Erinevalt Olympus OM-D E-M5 II kaamera sarnasest funktsioonist ei ole lõpptulemusena valmiv foto tavalisest suurema lahutusvõimega – suuruse asemel on Pentax võtnud sihikule pildikvaliteedi parandamise.

Pixel Shifti režiimis pildistab kaamera kaadrit umbes 3 sekundit. Pärast kaadri tegemist kulub nelja foto kokkupanemisele samuti umbes 3 sekundit. Arvestama peab, et Pixel Shift režiimis ei toimi värinastabilisaator.

Esmaste katsetuste põhjal võib öelda, et kindlasti aitab see režiim vähendada mürataset fotol – mida suurema ISOga pildistada, seda rohkem erinevus nähtavale tuleb. Samuti paraneb mõnevõrra foto detailsus.

Ideaalis tuleks seda režiimi kasutades pildistada kindlasti statiivilt. Käest pildistades – kui kaamerat võimalikult paigal hoida – saab rahuldavaid tulemusi 1/125 sekundit ja kiirema säriajaga staatilisi objekte pildistades.

1/60 säriajaga pildistades ei muutunud pilt uduseks, vaid teatud pildi piirkondadesse tekkisid mitme pildi kokku panemisel silmnähtavad digiartefaktid ja peen sirgjooneline muster muutus pisut loogeliseks.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena