Yukihiko Yaguchi – inimene, tänu kellele on Lexus RC F just täpselt selline nagu ta on. Konkreetse mudeli projektijuht, legendaarne Jaapani autoinsener. Kohtusime temaga Lexus RC F-i proovisõidul Hispaanias, kus ta sattus õhtusöögil istuma Balti autoajakirjanike grupiga ühte lauda, otse meie vastu, kirjutab WHATCAR?

Tõeline „helidisainer“

Pean piinlikkusega tunnistama, et kuni tolle õhtuni ei teadnud ma temast peaaegu mitte midagi. Kuid lisaks kõrgete insenertehniliste teadmistega inimesele osutus ta ka erakordselt vaimukaks vestluspartneriks ja juttu jätkus kauemaks, väga erinevatel teemadel.

Kuid üks, mis päeva lõpuks aitas minu jaoks kogu pusle kokku panna, olid meenutused tema varasematest „meistriteostest“.

Olime ju äsja naasnud ligi paarsada kilomeetrit pikalt testisõidult RC F-ga ning mitte kordagi ei olnud meil selle aja jooksul tekkinud mõtet lülitada tööle tema Mark Levinsoni 17 kõlariga audiosüsteemi, sest auto enda tekitatav „sound“ oli lihtsalt nii-ii hea!

Aga kuna Eesti-taolisest perifeeriast pärit ajakirjanikud satuvad väga harva selliste autodega sõitma, polnud me päris kindlad, kas see ikka on midagi nii väga erilist või ongi see tänapäeval endastmõistetav?

Selgus, et on ikka küll. Erilist. Yukihiko Yaguchi on nimelt tõeline „helifriik“, kelle jaoks erinevad hääled on teadus omaette ja milles laveerides ning erinevaid katseid tehes tunneb ta end nagu kala vees.

Just tänu sellele anti just temale omal ajal ülesandeks teha valmis maailma kõige vaiksem auto. Ja ta tegigi, Lexus LS 400.

Sellest, kuidas ta täpselt tulemuseni jõudis, rääkis ta pikalt ning sellest saaks suisa omaette loo. Kuid antud kontsekstis on oluline, et mõned aastad tagasi tuldi taas tema juurde ja öeldi, et nüüd tee maailma parima mootoriheliga auto.

Mõeldud, tehtud! Ja ehkki tema on ka Lexus IS-F-i peainsener, keskendus ta soundi-teemale põhjalikumalt just RC F-i loomise ajal.

Võimalused seinast seina

Mis imeloom see RC F siis selline on? Lühidalt, üks parimatest sportlikest kupeedest, millega ma üldse kunagi sõitnud olen: 5-liitrine V8 mootor, tagavedu, 477 hj, kiirendus 0-100 4,7 sekundit.

Võimsust vahendab taratastele topeltsiduriga automaatkäigukast, mis on endastmõistetavalt roolisambalt labadega juhitavad.

Omab seadeid, mida piltlikult võib nimetada JIVKE-ks, ehk "Juht Ise Vastutab Kõige Eest", just täpselt see, millest unistab iga driftimees.

Lisaks IAOSAS, ehk "Isegi Ahv Oskab Selle Autoga Sõita" – kõik on elektroonika poolt keeratud nii turvaliseks, et ka absoluutne võhik tunneb end ringrajal Räikkonenina.

Kõiki neid erinevaid seadustusi saime ka Ascari ringrajal proovida ning tuleb tunnistada, et kui võidusõitjast instruktor kõrvalistmel oleks olnud pisutki vähem pedant ja mõistnud, et esimest korda sellele rajale sattunult on veidi palju nõuda millimeetri pealt täpset sama kurvitrajektoori, millega tema on harjunud sõitma, oleks see jäänud ilmselt üheks mu elu parimaks sõiduelamuseks (vt videot).